گوناگون

فکر تکفیری و سلفی گری مشکل و بحران بزرگ جوامع اسلامی است

81199564 5758009

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسید آقایی که بیانیه پایانی دهمین همایش بین المللی دکتر مهدویت را در مراسم اختتامیه این همایش قرائت می کرد اظهار داشت: دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز: راهبردها و راهکارها» با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در روزهای 22 و 23 خردادماه برگزار شد.

وی افزود: مقالات همایش امسال در راستای تبیین سبک زندگی مهدوی، راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت، آسیب ها و آفات پیش روی جوامع اسلامی و مسلمانان به دنبال طرح الگوها و راهکارهای اخلاقی بود و در این راستا تلاش شد تا به تعامل و نسبت میان اخلاق و سبک زندگی مبتنی بر مهدویت پرداخته شود.

حجت الاسلام پور سید آقایی با بیان اینکه هیچ گاه اتحاد جوامع اسلامی به این حد با یک بحران درونی در جهان اسلام مواجه نبوده گفت: اتحاد جوامع اسلامی نیازمند سبک زندگی نبوی و مهدوی است.

وی گفت: مسلمانان امروز به دنبال شکل دهی به فرهنگ و تمدن اسلامی هستند تا در برابر دیگر فرهنگ ها، سبک زندگی اسلامی را مطرح سازند و از این رو توجه به اخلاق و سبک زندگی مهدوی زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی با محوریت آموزه مهدویت خواهد بود.

دبیر دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: بر این اساس، عنوان همایش سال آینده دکترین مهدویت، «فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها» خواهد بود و هم اکنون از تمامی اندیشمندان، متفکران دانشگاهی و حوزوی از ایران و دیگر کشورهای اسلامی خواسته می شود تا همچون سال های پیشین ما را از پژوهش های علمی خود محروم نسازند و به توسعه و شکوفایی این بحث کمک کنند.

اجتمام(3)**9140**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا