گوناگون

فیلم: از ربنای شجریان تا اذان رحیم مؤذن‌زاده

224372 966سفره پربرکت ماه مبارک رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری گشوده شد تا درهای رحمت خداوند بر روزه داران حاضر در این مهمانی بزرگ، در ماهی که افضل از هزار ماه معمول در نظر گرفته شده و حامل شب‌های قدر است؛ ماهی که نزول رحمت گستره‌ای وسیع‌تر گرفته، گشوده شده است.

امام صادق (ع) می‌فرماید: «خواب روزه دار عبادت، خاموشي او تسبيح، عمل وي پذيرفته شده و دعاي او مستجاب است» تا ارزش والای ایام پیش رو که نخستین غروب این ایام فرارسیده، برای هر مؤمن واقعی قابل تشخیص باشد و ناگفته پیداست که روزه شکم کافی نیست و روزه چشم و زبان است که حال مؤمن را به احسن نزدیک می‌کند. 

در نخستین افطار ماه مبارک رمضان، اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید، سپس با نوای ربنای استاد شجریان همراه می‌شوید و در ادامه، نوای روح‌بخش اذان زنده‌یاد استاد رحیم مؤذن زاده را خواهید شنید. ‌پس از آن، دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز نخست ماه مبارک ‌تقدیم‌تان می‌شود.

resized 391867 750
سپس سخنان حجت الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان به صورت اختصاصی برای انبوه عظیم مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. حجت الاسلام و المسلمین نقویان گفتار ماه مبارک رمضان را با شعر مشهور مولوی از دیوان شمس آغاز کرده و سپس درباره این ماه سخنانی متفاوت را بیان می‌کند:

آمد شهر صیام سنجق سلطان رسید
دست بدار از طعام مادده جان رسید

در ادامه نوای سامی یوسف و در پایان دعای مرحوم کافی را می‌شنوید. علاوه بر فایل تصویری با کیفیت بالای این برنامه، فایل تصویری با کیفیت پایین را نیز می‌توانید ببینید. همچنین فایل صوتی این برنامه برای سهولت استفاده از این امکان در اختیار قرار گرفته است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا