گوناگون

قانون اشغالگران برای زندانی کردن مجدد آزادگان فلسطینی

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛  این پیش نویس تحت عنوان “آزادی مشروط اسرا” توسط “زئیف الکین” پیشنهاد شده است و هدف از آن، دادن وجهه قانونی به زندانی کردن مجدد اسرای آزاد شده براساس دلایل محرمانه مبنی بر از سرگیری فعالیت های ضد اشغالگری توسط آنها حتی در قالب فعالیت سیاسی می باشد.
 
براساس پیش نویس این قانون، اختیارات عفو یا کاهش مجازات اسرای امنیتی و سیاسی از رئیس رژیم صهیونیستی سلب و به نخست وزیر این رژیم واگذار می شود. این امر به منزله کاستن اختیارات رووین ریولین، رئیس جدید رژیم صهیونیستی می باشد که با وجود نارضایتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای این پست انتخاب شده است.
 
رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا از بندهای تعیین شده در توافق آزادی اسرای فلسطینی در مقابل آزادی گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی، شانه خالی کند. منابع حقوقی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، دادستان نظامی اشغالگران، شماری از اسرای آزاد شده را به دادگاه “سالم” در نزدیکی شهر جنین ارجاع داده است.
 
مرکز تحقیقات اسرا و حقوق بشر “احرار” روز یکشنبه در بیانیه ای، اعلام کرد: اشغالگران، 14 تن از اسرایی را که مجددا دستگیر شده اند به دادگاه سالم ارجاع داده است.
 
به دنبال ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیست در جنوب کرانه باختری، ارتش اشغالگران، بیش از 50 تن از اسرایی را که در چارچوب توافق تبادل اسرای فلسطینی در مقابل آزادی گلعاد شالیت آزاد شده بودند، بار دیگر به اسارت گرفتند و عملیات دستگیری فعالان فلسطین همچنان ادامه دارد و طی این عملیات، شمار زیادی از اسرای آزاد شده در توافق اخیر بار دیگر دستگیر شده اند.
 
یادآور می شود، در پایان سال 2011، رژیم صهیونیستی در مقابل آزادی سرباز اسرائیلی گلعاد شالیت، 1027 اسیر فلسطینی از گروه های مختلف را آزاد کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا