گوناگون

قرنطینه دامی در مرز بیله سوار فعال است/نظارت بر ترانزیت چهار هزار تن گوشت

به گزارش خبرنگار مهر، صادق صالحی پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از مراکز مایه کوبی اردبیل تصریح کرد: در صورتی که واردات دام بخواهد انجام شود قرنطینه در مرز بیله سوار فعال است.

وی افزود: حتی در ترانزیت دامی آذربایجان به نخجوان از قرنطینه دامی استفاده می شود و قرنطینه به مدت 20 روز می تواند دام زنده را نگه داری کند.

به گفته صالحی امسال نظارت بر ترانزیت چهار هزار تن گوشت منجمد و 22.5 تن تخم مرغ از آذربایجان به نخجوان انجام شد و بیانگر نقش عمده استان در ترانزیت محصولات دامی است.

مدیر کل دامپزشکی استان  در ادامه از توقف واردات دام خبر داد و افزود: در نیمه اول امسال واردات دام نداشتیم و عمده دلیل آن مشکلات ارزی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نیاز به دام سبک نداریم و از این جهت کشور به وضعیت اشباع رسیده است.

وی وضعیت صادرات محصولات دامی را بر خلاف واردات مثبت خواند و اضافه کرد: به عنوان مثال صادرات عسل اردبیل به نام آذربایجان شرقی مدیریت شده و نیمه اول امسال 92 تن عسل موم دار و شهد صادر شده است.

صالحی اضافه کرد: علاوه بر این پیش از این پا و پنجه مرغ به عنوان ضایعات دور انداخته می شد که با فعال سازی شرکت فرآوری امسال 107 هزار کیلو به کشورهای آسیای شرقی از جمله چین و ویتنام صادرات داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین صادرات 36 تن پشم گوسفندی، 61 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و 992 هزار تخم مرغ نطفه دار نیز نیمه اول سال انجام شده است.

وی در ادامه صحبت های خود به فعالیت پنج مرکز مستقل و 20 مرکز مایه کوبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: مراکز مایه کوبی با مشارکت بخش خصوصی با دامپزشکی مدیریت می شود.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان نیمه اول امسال 30 میلیون قطعه طیور در این مراکز مایه کوبی شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا