گوناگون

قلم و اندیشه، حکایت شادکامی خبرنگار شهید ایرنا

81202514 5763020

به گزارش ایرنا، حسین ضامن متولد بهمن 1339 در زاهدان پس از گذراندن دوران کودکی با کتاب، قلم و نوشتن مانوس شد و در سال 62 با ورود به خبرگزاری جمهوری اسلامی قلم و اندیشه را برای گره گشایی از مشکلات جامعه ای که در آن نفس می کشید برگزید و این راه حکایت شادکامی اش شد.

پدر شهید ضامن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم حسین که همواره مشتاق خدمت در مناطق محروم بود پس از استخدام در ایرنا به مدت دو سال در شرایط سخت آب و هوایی چابهار در این شهر به خدمت مشغول شد و در هنگامه ای که احساس کرد جبهه های نبرد حق علیه باطل به وجوش نیاز دارند برای نگاشتن کوشایی رزمندگان اسلام عازم جبهه های نبرد شد و در دستی قلم و در دست دیگر سلاح برگرفته و به مصاف دشمن رفت.

ˈعلی اکبر ضامنˈ افزود: حسین سرانجام در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو هنگام تبادل آتش بین نیروهای عراقی و ایرانی از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در راه دفاع از دین و سرزمین اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی اظهار داشت: ایمان، اخلاص و اخلاق بسیار خوب و روحیه تلاش برای توسعه اندیشه و آگاهی مردم از مهم ترین شاخصه های رفتاری و شخصیتی شهید ضامن به حساب می آید که در ذهن همه اعضای خانواده حک شده است.

وی گفت: فرزند شهیدم را بسیار دوست می دارم زیرا که او به سبب داشتن ایمان بالا و اخلاق نیکو جانش را برای دفاع از ارزش های انقلاب و کیان میهن اسلامی در طبق اخلاص گذاشت و برای همیشه در یادها زنده و ماندگار شد.

مادر این شهید بزرگوار نیز با بیان اینکه یادآوری زندگی، منش و رفتار حسین و شهادت او جز افتخار و سربلندی چیزی برایم ندارد.

ˈفاطمه سمانیˈ گفت: شهید حسین از دوران راهنمایی تمام پول تو جیبی اش را برای خرید کتاب ذخیره و هزینه می کرد.

وی افزود: علاقه به کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی و نوجوانی در وجود حسین بود به طوری که همیشه در راهنمایی و دبیرستان از لحاظ نگارش جزو نفرات اول مدرسه معرفی می شد.

مادر شهید ضامن اظهار داشت: تلاش برای کمک به هم نوع یکی از روحیات بارز شهید ضامن بود و همواره در زمان حیات پر برکتش برای راه اندازی کارهای مردم از هیچ خدمتی کوتاهی نمی کرد.

وی اظهار داشت: شهید ضامن آنگونه که خود می گفت از اینکه در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرنگار مشغول به کار شد بسیار خرسند بود زیرا در این حرفه می توانست بهتر به مردم و نظام اسلامی خدمت کند.

در بخشی از وصیت نامه شهید ضامن آمده است: ˈپدر و مادر عزیزم من به سبب وجود شما پرورش یافته دین مبین اسلام هستم و چون آموزه های این مکتب به پای حرمت قلم و اندیشه راهی سرزمین دفاع از کشور می شوم.ˈ

در بخش دیگری از وصیت نامه آمده است: ˈبه منظور ادای دین خود به اسلام و مسلمانان و لبیک گفتن به ندای امام امت تصمیم گرفتم با توفیقات الهی برای مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه های نبرد عزیمت کنم.ˈ

7307/653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا