گوناگون

طرح هادی در 42 درصد روستاهای رشت اجرا شد/ لزوم تسریع در روند گازرسانی به مناطق روستایی

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان رشت افزود:  اجرای طرح هادی روستایی روند توسعه روستاها را تسهیل می کند.

وی همچنین اظهارداشت: براساس قانون بودجه سالانه، هشت درصد بودجه استان که به میزان پنج میلیارد تومان است باید به طرح هادی اختصاص یابد.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر 90 درصد مطالعات طرح هادی  روستاهای شهرستان رشت انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته افزون بر شش میلیارد تومان از منابع ملی برای طرح هادی روستایی شهرستان رشت اعتبار جذب شد که این میزان اعتبار غیر از پنج میلیارد تومان استانی است.

کوچکی نژاد اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش آسفالت روستایی و اجرای طرح هادی خوب عمل کرده است.

وی در ادامه عقب ماندگی راه های روستایی شهرستان رشت را بسیار زیاد دانست و گفت:  امسال به غیر از اعتبارات استانی افزون بر 30 میلیارد تومان در حوزه راه روستایی هزینه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی موقوفی بودن زمین های لشت نشا را سدی در برابر توسعه شهری دانست و افزود: لشت نشا تنها شهر گیلان هست که با این مشکل مواجه است.

وی تصریح کرد: تنها 20 تا 25 درصد زمین های این شهر اوقافی نیست.

کوچکی نژاد از روند گازرسانی به مناطق روستایی رشت به شدت انتقاد کرد و گفت: روستاهای این شهرستان در مناطق صعب العبور و کوهستانی قرار ندارد.

وی در ادامه منابع دولتی برای گازرسانی را خیلی ناچیز دانست و افزود:  اعتبار سالانه شرکت گاز استان حداکثر 30 میلیارد تومان است. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شرکت گاز استان سالانه می تواند سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی جذب و روند اجرای پروژه های گازرسانی را سرعت بخشد.

وی افزود: سهم استان طی سه سال گذشته از تسهیلات بانکی 300 میلیارد تومان بوده که به دلیل ضعف مدیریتی کمتر از 20 میلیارد تومان این سهم از سیستم بانکی جذب شد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: گیلان از این ظرفیت قانونی نتوانسته به درستی  استفاده کند از اینرو می طلبد مسئولان شرکت گاز استان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه گیلان باید سهم خود را از سیستم بانکی بستاند، گفت: شرکت گاز با 170 میلیارد تومان می تواند تمامی روستاهای استان  را گازرسانی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از این میزان اعتبار فقط 100 میلیارد تومان را می توان از تسهیلات بانکی استفاده کرد.

وی در ادامه بر ضرورت گارسانی مناطق گردشگری شهرستان رشت تاکید کرد و بیان داشت:  گاز رسانی از زیر ساخت های مهم توسعه مناطق گردشگری است.

کوچکی نژاد نبود اداراتی همچون ثبت احوال، ثبت اسناد، تامین اجتماعی و غیره در بخش خشکبیجار گلایه کرد و اذعان داشت: توسعه ادارات در بخش ها و شهرها باید عادلانه باشد تا مردم بتوانند از خدمات این نظام مقدس بهره مند شوند. 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا