گوناگون

رقیه دختر بچه عنبرآبادی را دریابیم

81201461 5761245

به گزارش ایرنا، رقیه پهلوان نژاد دانش آموز عنبرآبادی است که در بخش مردهک در فاصله 50 کیلومتری عنبرآباد زندگی می کند و این روزها از مشکل پوستی رنج می برد.

به علت بیماری پوستی خال سیاهی نیمی از صورت این دختر بچه را فرا گرفته که همین موضوع موجب شده تا چهره خود را از دید مردم پنهان کند و گوشه نشینی پیشه کند.

این بیماری سیاه که بر چهره معصوم دختر هفت ساله مردهکی سایه افکنده موجب شده تا این دختر بچه آرزویی به غیر از سلامتی نداشت باشد.

این در حالی است که تمامی دختران هم سن و سال رقیه این روزها در پی پر کردن اوقات فراغت خود با یکدیگرند اما رقیه همچنان گوشه نشین است.

روح اله پهلوان نژاد پدر رقیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من داری سه فرزند هستم که رقیه بچه دوم خانواده است و هر بار که به چهره رقیه نگاه می کنم، اشک در چشمانم حلقه می زند زیرا دخترم از این بیماری رنج می برد.

وی گفت: شغل من کارگر ساختمان است که درآمد ناچیزی دارم و به علت گرمای شدید هوا و نبودن کار در برخی از روزها بی کار هستم و تامین مخارج خانواده سخت است.

پهلوان نژاد ادامه داد: از کودکی درمان رقیه را شروع کردیم و پزشکان گفته اند که صورت رقیه خوب خواهد شد اما هزینه های آن سنگین است.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده در استان کرمان هیچ کمکی برای درمان رقیه نشد اما در نهایت از طریق کمیته امداد برای درمان 20 میلیون ریال وام داده شد که در پرداخت اقساط آن مانده ام.

عذری پهلوان نژاد مادر رقیه هم در ادامه گفت: به علت این بیماری پوستی تنها همدم رقیه دو خواهرش هستند و با دیگر بچه ها بازی نمی کند.

وی افزود: رقیه به علت بیماری پوستی که دارد هنوز به هیچ مراسم عروسی نرفته است و می گوید اگر به مراسمی بروم مورد تمسخر قرار می گیرم.

مادر رقیه با اشاره به مراحل شروع درمان دخترش گفت: زمانی که رقیه هشت ماه داشت وی را به پزشک معالج نشان دادیم و در آن زمان یک بنیاد خیریه کمک کرد تا ما رقیه را برای درمان به تهران ببریم.

وی ادامه داد: بعد از مراجعات مکرر پزشکان اعلام کردند که امکان جراحی رقیه وجود ندارد و تنها می شود بخشی از صورت وی را از این خال سیاه پاک کرد.

او گفت: برای معالجه رقیه باید بین 30 تا 40 جلسه لیزر درمانی صورت گیرد تا بخشی از صورت رقیه پاک شود که در این رابطه، یک موسسه خیریه بنام بنیاد صدر در اصفهان بخشی از هزینه های درمانی رقیه را قبول کرده است.

وی بیان کرد: هزنیه های ایاب و ذهاب و درمان رقیه بسیار بالا است و ما هم به هر جایی که مراجعه کردیم نتوانسته ایم یک وام دیگر تهیه نمایم که این موضوع مشکلاتی را برای درمان ایجاد کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد گفت: این دختربچه هنوز به ما مراجعه نکرده است و در صورت مراجعه می توان بخشی از هزینه های درمان آن را پذیرفت.

ارسلان اسکندری خاطرنشان کرد: آماده همکاری برای درمان این دانش آموز دختر هستیم.

شهر مردهک در فاصله 50 کیلومتری عنبرآباد واقع شده است.ک/3

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا