گوناگون

كاهش 24.2 ميليمتري بارندگي در آذربايجان غربي/ روند نزولي ادامه دارد

فرخ مطلبی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 307.3 میلیمتر بارندگی در سطح استان ثبت شده است، افزود: این در حالی است که طي  دراز مدت دوره مشابه میزان ریزشهای جوی در سطح استان به طور میانگین 345 میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش 24.2 میلیمتری میزان بارشها طی این مدت نسبت به دراز مدت دوره مشابه، اظهار داشت:در این میان سردشت با 707.2 میلیمتر بارش بیشترین و خوي با 165.9 میلیمتر بارش کمترین میزان ریزشهای جوی را جذب کرده و پیرانشهر با 590.2 میلیمتر در رتبه دوم جذب ریزشهای جوی قرار دارد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام اینکه در مقایسه آماری ریزشهای جوی شهرستانهای آذربایجان غربی نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش میانگین بارشها، شاهد كاهش 160.1 میلیمتری بارشها در پيرانشهر بودیم، عنوان کرد: كمترين ميزان تغييرات نيز در ماكو با 5.5 میلیمتر كاهش ثبت شده است.

مطلبی فر میانگین بارندگی مدت مشابه سال قبل را 384.1 میلیمتر دانست و گفت: با توجه به میانگین بارش 307.3 میلیمتری سال زراعی جاری تا کنون، شاهد كاهش 76.7 میلمتری بارشها نسبت به دراز مدت دوره مشابه سال قبل بوده که بیشترین میزان كاهش بارشها در سردشت با بالغ بر 144.5 ميليمتر ثبت شده است.

وي از پيش بيني بارش خفيف باران در برخي مناطق آذربايجان غربي طي روز دوشنبه خبر داد و گفت:‌ساير روزهاي هفته جاري صاف تا كمي ابري و همراه با وزش نسبي باد پيش بيني شده كه وضعيت نسبتا پايدار جوي را طي هفته جاري شاهد خواهيم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا