گوناگون

پیش بینی افزایش دو برابری خرید گندم در اردبیل

عباس کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: تا به امروز نزدیک به 100 هزار تن گندم خریداری شده و این در حالی است که کل خرید گندم سال گذشته 150 هزار تن بود.

به گفته کریمی در حال حاضر خرید در شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد انجام می شود و تا دو روز آینده خرید شهرستان بیله سوار به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در روزهای آتی خرید از شهرستان مشگین شهر آغاز به کار کرده و تا هفته های بعد از شهرستان خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین و اردبیل نیز انجام می شود.

مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل در خصوص وضعیت فعالیت مراکز خرید اضافه کرد: 41 مرکز خرید پیش بینی شده بود که دو مورد دیگر در منطقه بیله سوار فعال شد.

وی عنوان کرد: مراکز خرید در شهرستان هایی که خرید به اتمام می رسد غیر فعال می شود.

کشاورزان از قیمت خرید راضی اند

کریمی تصریح کرد: مجوز رطوبت 14 درصدی گندم برای شهرستان های بیله سوار و پارس آباد داده شده بود که با هدف حمایت از کشاورزان این مجوز برای شهرهای اردبیل، گرمی و نمین نیز اخذ شد.

مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل کیفیت گندم  آبی هر سه شهرستان گرمی، پارس آباد و بیله سوار را یکسان توصیف کرد و افزود: در مقایسه گندم دیم سه منطقه گندم منطقه بیله سوار کیفیت پایین تری داشت.

وی تاکید کرد: به منظور کیفیت گندم به کشاورزان توصیه شده از برداشت زودهنگام خودداری کرده و در فروش گندم خود تعجیل نکنند.

وی در خصوص قیمت 10 هزار و 50 ریالی گندم برای هر کیلو ادامه داد: کشاورزان از این قیمت رضایت دارند و حتی هر کیلو را 70 ریال گران تر به نسبت سال گذشته فروخته اند.

به گفته کریمی بانک عامل پرداخت قیمت بانک سپه است و در خصوص نحوه پرداخت مراکز استان ها دخالتی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا