گوناگون

لزوم برخورد قاطع با باندهای قاچاق موادمخدر

استاندار هرمزگان گفت: یکی از وظایف مهم در مبارزه با موادمخدر پیشگیری است که در این زمینه تهیه نقشه خطرپذیری اقدام خوبی است که می‌تواند به کم اثر کردن این پدیده شوم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مبارزه قاطع با باندهای قاچاق مواد مخدر از سوی نیروهای انتظامی باید با قدرت انجام شود، عنوان کرد: یکی از وظایف مهم در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است که در این زمینه تهیه نقشه خطرپذیری اقدام خوبی است که می‌تواند به کم اثر کردن این پدیده شوم کمک کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز خلیج فارس باید در زمینه آگاه سازی جامعه و خانواده‌ها در مورد اثرات سوء مواد مخدر بیشتر تلاش کند، اظهارکرد: جامعه ما و بخشی از خانواده‌ها با این مشکل درگیر هستند و ما در این خصوص رسالت تاریخی برعهده داریم و باید در همه زمینه‌ها از جمله در دانشگاه‌ها و آموزش باید اقدامات فرهنگی را در این زمینه انجام دهیم.

جادری افزود: رسانه ملی، رسانه‌ای فراگیر است و باید بخش قابل توجهی از برنامه‌ها را به بحث آگاه سازی جامعه در مبارزه با موادمخدر اختصاص دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله دیگر راهکارهای پیشگیرانه در مبارزه با موادمخدر اجرای برنامه‌های مناسب در محیط‌های آموزشی و ادارات، فرهنگسراها و پارک‌هاست و حتی می‌توان آموزش‌های خوبی در محلات ارائه شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در این خصوص مهمترین کار ما باید تاکید بر باورهای دینی مردم باشد و کار فرهنگی نیز جدی گرفته شود و همچنین باید تدابیر لازم برای حمایت‌های اجتماعی از افراد آسیب دیده که کار بهزیستی و سایر سازمانهاست نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه مبارزه با مواد مخدر کارکند و ما نباید از حمایت بزرگ مردمی غافل باشیم و باید از مردم کمک بخواهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: حضور جدی مردم و خانواده‌ها باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر نیز باید انجام شود چون حق نداریم زمینه ایجاد اعتیاد را فراهم کنیم و نباید اجازه دهیم قاچاقچیان به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در فصول خنک سال نیز، کنترل مبادی ورودی استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود افراد معتاد از مناطق دیگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا