گوناگون

لوو نگران وضعيت داوري

تيم ملي فوتبال آلمان در نيمه نهايي جام جهاني 2014 برزيل بامداد چهارشنبه به مصاف برزيل ميزبان مي‌رود. يوآخيم لوو، سرمربي آلمان نگران تصميم‌هاي داوري در اين ديدار است. او معتقد است که بايد داوري انتخاب شود که شايستگي قضاوت اين ديدار بزرگ را داشته باشد.

به نقل از ايسنا، سرمربي ژرمن‌ها گفت: بازي برزيل با کلمبيا را نگاه کردم. اشتباه‌هاي داوري بيشماري در اين ديدار رخ داد. بعضي از بازيکنان براي از کار انداختن جريان بازي خطاهاي وحشتناک و عجيبي را انجام مي‌دادند اما داور به راحتي از آنها مي‌گذشت. دو تيم براي گرفتن توپ بازي نمي‌کردند بلکه براي از کار انداختن جريان بازي به طرف توپ مي‌رفتند.

تيم ملي فوتبال آلمان در 5 ديداري که در جام جهاني انجام داده 57 خطا مرتکب شده و چهار کارت زرد دريافت کرده است. اين در حالي است که برزيل با همين تعداد بازي 94 خطا مرتکب شده و 10 کارت زرد دريافت کرده است.

لوو ادامه داد: پيش از اين سبک بازي برزيل بر پايه مهارت فني بسيار بالاي بازيکنان بود، اما الان از اين نوع سبک بازي تنها کمي باقي مانده است. برزيل بازيکنان بسيار خوبي در اختيار دارد، اما نسبت به ديگر تيم‌ها بسيار خشن‌تر بازي مي‌کند. بازيکنان اين تيم تلاش مي‌کنند تا به بازي تخريبي رو آورند و حملات حريفان را با خطا کردن متوقف کنند. داور اين ديدار از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. او بايد بتواند بهترين تصميمات را بگيرد. حتي اگر بازي خشن شود بازيکنان آلمان اين توانايي را دارند که از خود حفاظت کنند، اما ما به دنبال ارائه يک بازي فني در ميدان هستيم. جام جهاني برزيل نشان داده است که تيمي وجود ندارد تا بازي هجومي و زيبا را در دستور کار خود قرار دهد چرا که درگيرهاي بسيار شديدي در زمين رخ مي‌دهد. فوتبال زيبا تنها براي پيروز شدن کافي نيست.

تيم ملي فوتبال برزيل در حالي پاي به نيمه نهايي مي‌گذارد که نيمار بهترين و تاثيرگذارترين بازيکن خود را به علت آسيب ديدگي در اختيار ندارد. يواخيم لوو معتقد است که شاگردان اسکولاري مي‌توانند جاي خالي نيمار را پير کنند. او گفت: هر چند برزيل نيمار را در اختيار ندارد اما من معتقدم که اين تيم بدون نيمار هم قوي است. نبود نيمار شکست دادن برزيل را سخت‌تر مي کند. من دوست داشتم که اين بازيکن در ديدار نيمه نهايي حضور داشت. او بازيکني با توانايي‌هاي استثنايي است و برزيل تلاش مي‌کند تا جاي خالي او را پر کند. در سال 2010 هم ما با چنين مشکلي مواجه شديم. وقتي بالاک کاپيتان تيم را به علت آسيب ديدگي از دست داديم همه مي‌گفتند که به مشکل مي‌خوريم، اما تورنمنت بسيار موفقي را پشت سرگذاشتيم و به نيمه نهايي هم صعود کرديم. به خوبي مي‌دانيم که ازدست دادن بازيکن کليدي چه حالتي دارد. در چنين حالتي هر بازيکن متوسطي تلاش مي‌کند تا بهترين بازي خود را به نمايش گذارد تا به نوعي جاي خالي بازيکن ديگر پر شود. برزيل بدون نيمار ضعيف‌تر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا