گوناگون

مادران شهدا بیشترین سهم را در استحکام کشور دارند

81195931 5751948

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از فرهنگسرای فناوری اطلاعات، رضا سیف الهی در آیین گرامیداشت مادران شهدای گمنام، «مادران چشم به راه» که در این فرهنگسرا برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر شما مادران صبور و داغ دیده ای که افتخار بزرگ کشور ایران اسلامی هستید، سلام بر شما عزیزان که در سالیان فراق چشم به راه فرزندتان بودید و در نهایت انتظار دلبندتان را با انتظار حضرت مهدی (عج) پیوند عبودیتی زدید.

وی افزود: مصیبت ها هر چه بزرگ هم باشند کهنه می شوند اما مصیبتی که شما می کشید هر روز نوتر از روز قبل است، چون همیشه چشم انتظارید و یقیناً فرشتگان الهی به شما و صبر شما غبطه می خورند.

وی ادامه داد: شما در سهم استحکام یک ملت بهترین ها هستید بنابراین در مدح و ثنای شما نه تنها این جلسه بلکه هیچ چیز نمی تواند اجر مصیبت از دست دادن جگرگوشه تان را نه در یک راه عادی بلکه در راه عزت اسلام، ملت و امنیت کشور جبران کند.

سیف الهی بیان کرد: شما، مادران، دائما در خواب، بیداری، کلام، خوردن و نفس کشیدن چشم انتظارید اما آنان برای شما بشارت دارند، حزن و اندوه به خود راه ندهید چرا که آنان رسیده اند، می دانند و می بینند.

معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: ابتکار جمع شدن شما اسوه های صبر در این مجلس این است که تسلیتی باشد برای شما در این روز فرخنده که مقارن است با روز تولد حضرت علی اکبر (ع)، او اولین نفر از خاندان امام حسین (ع) بود که به شهادت رسید. سیف الهی افزود: حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین انسان از لحاظ ظاهری و اخلاقی به پیامبر (ص) بود، این برای شما تسلی بخش است که اگر شما یک شهید، دو شهید و بیشتر در راه خدا فدا کردید، امام حسین(ع) کل خاندانش را در یک روز فدا کرد اما می دانید که وقتی امام حسین (ع) به عنوان آخرین ذخیره الهی شهید شد با آل الله چه کردند؟! اما شما از اولین لحظه دریافت خبر شهادت فرزندتان در این مملکت با عزت زندگی کردید.

فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: تمام لغات و ادبیات را هم اگر در زیر پای شما عزیزان بریزم در برابر مقام شما هیچ ارزشی ندارد.

آلیا افزود: قصه ما قصه عاشورا است و هر چیزی که از 15 خرداد سال 42 اتفاق افتاده، تکه ای از قصه عاشورا است و یک تکه از این قصه متعلق به شماست و خدا یک معامله با شما مومنین کرده، او فرزندتان را از شما گرفته به قیمت بهشت و چه معامله زیبایی!

وی ضمن تبریک تولد حضرت علی اکبر (ع) ادامه داد: این جلسه معطر است به نام حضرت علی اکبر(ع)، مادر او هم مادری چشم به راه بود و چه مناسبتی بهتر از این روز برای برگزاری این مراسم.

آلیا بیان کرد: امیدوارم همایشی که امسال پا گرفت و همزمان در تمام فرهنگسراهای تهران تمام احساساتمان را به شهدای پرآوازه تقدیم کردیم مثل همایش شیرخواران حسینی همگانی و جهانی شود، زیرا انقلاب ما جهانی شده است.

الهه راستگو دیگر سخنران این برنامه گفت: بسیار خرسندم که در روز جوان و مقارن با تولد حضرت علی اکبر(ع) در جمع شما بزرگواران حضور دارم، در جمع شما عزیزانی که برای بزرگداشت مقام مادران جاویدالاثرهای هشت سال دفاع مقدس گرد هم جمع شده اید و حضور نورانی و ارزشمند شما مادران چشم به راه را در جمع خود غنیمت می شماریم.

راستگو افزود: شما، مادران شهدا، جلوه ای از مهرورزی و مهربانی پروردگار را به نمایش می گذارید، مادرانی که در سایه سار بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) و با چشمانی خدایی، زیبایی و شکوه این فداکاری ها را همزبان و همراه پیام رسان کربلا بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی حک کردند.

عضو شورای شهر اسلامی تهران ادامه داد: امروز اقتدار و اعتماد به نفس ملی این مرز و بوم مدیون شما مادران دلیر این سرزمین و فرزندان برومندتان است و ما به عنوان خدمتگذاران مردم تا به حال نتوانسته ایم ذره ای از درد انتظار و فقدان حضور فرزندان عزیر و جگر گوشه های شما را تسکین دهیم.

وی بیان کرد: مطمئنا اجر سختی و مشقت های شما نزد خداوند متعال محفوظ است، معنی انتظار را مادرانی از این دیار و در سالیان دراز برای ما در اوج خود به نمایش گذاشته اند و عظمت وجود این مادران را نمی توان به سادگی بیان کرد.

حجت الاسلام نقویان نیز در این مراسم با بیان اینکه مادران چشم به راه عزت و عظمت این کشور هستند،اظهار کرد: شما مثل مادر وهب هستید که وقتی دشمن سر فرزندش را در خیمه ها انداخت آن را با عطر غسل داد و شست و شو کرد و به سمت دشمن انداخت و گفت که چیزی را که در راه خدا داده ام پس نمی گیرم.

نقویان افزود: امروز مادر شهید سینه سپر می کند و با همه خمیدگی قد می افرازد، کره زمین هر چه نور دارد مال وقتی است که رو به خورشید است و غیر از آن تاریک است، ملت ما نیز هر چه روشنایی دارد به خاطر شهدا است.

وی گفت: شهدا اتاق پنهانی نداشتند، فقط یک اتاق داشتند که دشمن نقشه آنان را نداند پس مبادا برای انجام گناه اتاق پنهانی داشته باشید و ما باید بدانیم هر چه داریم از خون شهدا و رهبر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر دور مقام معظم رهبری مثل شمع حلقه بزنیم از نور هدایت او بهره مند می شویم و رهبر مثل ستونی است که اگر نباشد، سقف پایین می آید.

نقویان بیان کرد: ما سرمایه های بزرگی داشتیم که خونشان را پای نخل انقلاب دادیم، پس باید قدر همه نعمت های انقلاب را بدانیم.

پخش کلیپ با موضوع مادران چشم به راه، شعر خوانی احمد علیخانی شاعر، طراحی چهره شهدای گمنام و تقدیم آن به مادران، اجرای سرود، برگزاری نگارگذر از عکس شهدای دفاع مقدس و نمایشگاه کتاب از دیگر بخش های آیین تجلیل از مادران شهدای گمنام منطقه 11 بود.

در پایان این مراسم از مادران شش شهید گمنام منطقه 11 شهیدان فریبرز روحی، علی رضا کنی، داود ابراهیمی حسین آبادی، مرتضی رجبی، صادق صالحی و سعید طاهرنژاد توسط مقامات حاضر تجلیل شد.

همچنین مادران چشم به راه با دست نوشته رهبر معظم انقلاب تجلیل شدند:

بسمه تعالی

سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگرگوشگان دلبندشان به نشانه ای از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه، با شکیبایی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند.

پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده رحمت الهی خواهد بود انشاء الله.

سید علی خامنه ای 17/3/93

تهرام/7245/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا