گوناگون

مازاد تولید مرغ در همدان باید با توسعه صادرات مدیریت شود

81160314 5688619

به گزارش ایرنا ˈداوود شعبانلوˈ روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان با تاکید بر اینکه برای مازاد تولید مرغ باید بازاری غیر از داخل برای آن ایجاد شود افزود: ایجاد و توسعه صادرات مرغ زمینه ساز مدیریت نوسان های بازار این محصول است.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری ایران با تولید دو میلیون تن در سال رتبه ششم دنیا را دارد و تجهیزات و امکانات مرغداری های ایران نیز کمتر از اروپا نیست.

وی ادامه داد: مرغداری به معنای واقعی صنعت است که با علم و دانش برای افزایش بهره وری به کار گرفته شده و اگر در ایران مشکل فروش هر مرغ که برای فروش باید سه کیلوگرم نباشد این صنعت می تواند نقش بیشتری در افزایش بهره وری داشته باشد.

شعبانلو افزود: در ایران برای فروش مرغ به قیمت مناسب شرط داشتن وزن سه کیلوگرمی گذاشته شده که این مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که مرغی که زیر سه کیلوگرم وزن داشته باشد که دلیل اینکه چربی کمتری ذخیره دارد خوش طعم تر و احتمال استفاده دارو در پرورش آن کمتر است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان همدان همچنین از وجود مشکلات زیاد در تولید واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: رشد قیمت نهاده ها، حامل های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت حمل و نقل مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

شعبانلو افزود: قیمت تمام شده هر کیلو گرم مرغ برای مرغداران 53 هزار ریال است در حالی که در بازار 40 هزار ریال به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: مرغداران در شرایط بحرانی هستند و در صورت حمایت نشدن از سوی دولت خسارت های زیادی را متحمل می شوند.

631 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه با ظرفیت هشت میلیون و 469 هزار قطعه در هر دوره در استان همدان فعال است.

سالانه یک میلیون و 967 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که 64 هزار تن آن مربوط به استان همدان است.

سه درصد گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود.

7521/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا