گوناگون

مازندران 300 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله ذاکری شامگاه یکشنبه در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تامین آب حدود 350 هزار جمعیت شهر را بر عهده دارد، اظهارداشت: در این شهرستان 766 کیلومتر طول شبکه آب، 45 هزار متر مکعب مخزن و در حال حاضر این شهرستان از آبهای زیرزمینی با 1200 لیتر در ثانیه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه شهر ساری در حال حاضر 73 هزار مشترک و 120 هزار انشعاب دارد، گفت: آب و فاضلاب ساری علاوه بر اینکه آب داخل شهر را تامین می کند حدود 15 هزار جمعیت روستایی را هم تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با کاهش 20 درصدی بارندگی و کاهش سفره های آبهای زیر زمینی با مشکل مواجه خواهیم شد، افزود: یکی از اشکالات مسئولین استان ساخت همزمان سد و تصفیه خانه بود که با هم آغاز نکردند.

این مسئول بیان کرد: تامین آب در سطح استان با توجه به شرایط اقلیمی مازندران باید بصورت 8 مجتمع انجام شود و مشکل آب شرب ساری تنها کمبود آب نیست بلکه بحث پمپاژ آب هم است.

ذاکری با بیان اینکه استان مازندران از نظر کیفیت آب، میکروبی آن با همکاری شبکه بهداشت انجام می شود، اظهارداشت: در سطح استان با مشکل بهداشتی آب مواجه نیستیم.

مدیرعامل شرکت آبفار شهری مازندران با بیان اینکه 16 هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است، افزود: متاسفانه هزینه حق انشعاب از سال 86 تاکنون تغییری نکرده است.

ذاکری با اشاره به هزینه بالای اصلاح شبکه های آب، گفت: از اعضای شورا خواستار تجدید نظر بر هزینه سنگین عوارض حفاری شد.
 
عضو شورای شهر ساری با اشاره به آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک آب، گفت: متولی آین آلاینده ها شبکه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب هستند که باید پاسخگو باشند.

علی اکبر ذلیکانی به کمبود آب شرب و افت فشار آب در شهر ساری اشاره و اظهارداشت: برای توسعه شبکه آبرسانی باید بین آب و فاضلاب شهری و شهرداری هماهنگی صورت گیرد و متاسفانه تصفیه بدرستی انجام نمی شود که باید این وضعیت را حل کنیم.

همچنین جمال باقری رئیس شورای شهر اسلامی ساری با بیان اینکه آب شرب دغدغه مردم و مسئولین ارشد استان است، اذعان داشت: برای رفع مشکل کمبود آب نباید منتظر مسئولین کشوری بود بلکه باید این مسئله را در استان حل کرد.

همچنین سید مسعود مدینه نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری به غیر قانونی بودن نصب پمپ بدون منبع ذخیره آب اشاره کرد و افزود: کمبود آب شرب در شهر بدلیل پمپاژ مستقیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا