گوناگون

ماهانه 1200 متجاوز مرزی طرد می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد گراوند عصر شنبه در حاشیه مراسم تحلیف سربازان پایه خدمتی 93 مرکز آموزش مربانی محمد رسول الله خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت کشور با به روز ترین امکانات انجام می شود، افزود: تجهیزات استفاده شده در امنیت مرزها تولید داخلی است که در این راستا مرزبانی نیز به این  ظرفیت رسیده که 95 درصد تعمیرات تجهیزات را انجام دهد.

سردار گراوند ادامه داد: در راستای تعمیرات تجهیزات مرزبانان تعمیرگاه هایی در استان های مرزی و در ستاد مرزبانی کشور  راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مرزبانی ناجا از سال 88 در کشور راه اندازی شده است، افزود: در این راستا فرماندهی مرزبانی در 16 استان کشور، دانشکده علوم و فنون مرزی و پایگاه مرزبانی ویژه کیش زیر نظر فرماندهی مرزبانی کشور تشکیل شده است.

جانشین مرزبانی ناجا بابیان اینکه تاکنون ردی از گروهک تکفيری داعش در مرزهای کشور مشاهده نشده است، افزود: این گروه تکفیری قبل از هرگونه اقدامی توسط سپاه پاسدان، سربازان گمنام امام زمان و خود مردم به موقع شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده متجاوزین مرزی به کشور عزیزمان از کشور افغانستان و پاکستان هستند، افزود: به صورت میانگین ماهانه 100 متجاوز مرزی توسط فرماندهی مرزبانی کشور  دستگیر می شوند.

سردار گراوند یادآور شد: ماهانه هزار و 200 متجاوز مرزی از کشور طرد می شوند.

 سردار گراوند خبر داد: طی شش ماه نخست سال جاری 28 تن مواد مخدر توسط فرماندهی مرزبانی در کشور کشف و در این رابطه 130 نفر دستگیر شده اند.

وی افزود: بیشترین مواد کشف شده در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی بوده است.

تقدیم دو شهید در 48 ساعت گذشته

جانشین مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور دارای مرز مشترک است، تصریح کرد: مرزبانی در زمینه امنیت مرزها تعامل خوبی با کشورهای همسایه دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به تنهایی امنیت مرزهای افغانستان و پاکستان را تامین می کند چرا که این دولت ها کنترل خوبی در مرزهای خود ندارند.

سردار گراوند به درگیری های 48 ساعت گذشته مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با افراد مسلح غیرقانونی در مرز پاکستان اشاره کرد و افزود: این درگیری در مرز مشترک کشورمان با پاکستان یک ساعت به طول انجامیده که در این درگیری جمهوری اسلامی دو شهید تقدیم کرده است

 جانشین مرزبانی ناجا افزود: همچنین در این درگیری تعدادی از افراد مسلح به هلاکت رسیده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا