گوناگون

محفل ادبی با موضوع اعتیاد در سنندج برگزار شد/چاپ 15 مجموعه شعر و داستان ازهنرمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، محفل ادبی عصر امروز چهارشنبه از سوی کانون شعر حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با شعار به امید جهانی عاری از اعتیاد و با حضور رییس حوزه هنری استان،دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از شاعران وهنرمندان استان در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

رییس حوزه هنری استان کردستان در این مراسم گفت: کانون شعر حوزه هنری استان هر هفته اقدام به برگزاری محافل ادبی می کند و محفل این هفته هم به موضوع اعتیاد اختصاص داده شده است.

امین مرادی با اشاره به اینکه بیشتر هنرمندان نسبت به موضوعات اجتماعی توجه ویژه ای دارند، عنوان کرد: هنرمندان در عرصه های مختلف هنری به روش های متعددی جامعه را نسبت به ناهنجاری های موجود در آن حساس و هشدارهای لازم را نیز به شیوه های گوناگون اعلام کرده و می کنند.

وی آگاه سازی جامعه نسبت به موضوعات پیرامون را یکی از رسالت ها و وظایف اصلی هنرمندان خواند و اظهارداشت: اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی به شمار می رود بنابراین در کنار تلاش های فراوانی که برای مبارزه و مقابله با این بلای خانمان سوز صورت می گیرد اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان می توانند در آگاه سازی جوانان و خانواده ها نسبت به این معضل بسیار تاثیرگذار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های تولید حوزه هنری استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 15 مجموعه شعر و داستان از هنرمندان استان کردستان توسط حوزه هنری استان به چاپ رسیده است.

رییس حوزه هنری کردستان بیان کرد: این حوزه آمادگی کامل برای حمایت از انتشار مجموعه های شعر وداستان هنرمندان استان را دارد و از تولیدات آنها استقبال می کند.

سلیم کریمی دبیر شورای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این ستاد در طول سال گذشته  پرداخت.

در ادامه در این برنامه حمدالله قادری ، امید استاد نوروزی ، محمد عزیزی ، خلیل مختاری نیا ، بیژن جلالی زاده ، اعظم علی محمد، سیدحبیب حسینی، بهزاد کرم الهی، بهمن محرابی، سید جلال حسینی شعرهای خود با موضوع اعتیاد  قرائت کردند.

در این محفل ادبی شاعران بعد از قرائت سروده های خود با موضوع اعتیاد اقدام به تجزیه و تحلیل آنها نیز کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا