گوناگون

محل شهادت شهدای ‎ 15خرداد سال ‎ 42ورامین گلباران شد

81189234 5739793

به گزارش ایرنا ، اقشار مختلف مردم شهرستان های ورامین و پیشوا و قرچک به همراه مسوولان این شهرستان ها عصر چهارشنبه با حضور در این محل ضمن برپایی مراسم عزاداری، یاد شهدای مظلوم این واقعه دردناک را گرامی داشتند.

امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت: 15 خرداد سال 43 سرآغاز قیام قرآنی ملت ایران به رهبری امام راحل و جلوه گر ایمان مستحکم ملت به دین خدا است .

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی گفت : شهدای قیام 15 خرداد با آگاهی تمام نسبت به شرایط زمان وارد صحنه شده و در دفاع از ارزش های دینی و حمایت از مرجعیت و رهبری دینی قیامی خونین به راه انداختند و در این مسیر از هیچ چیز نهراسیدند و جان خود را تقدیم اسلام کردند .

وی افزود : شهیدان 15 خرداد با بصیرت تمام از ولایت فقیه دفاع کردند ، از گلوله های دشمنان هراسی به دل راه ندادند و مظلومانه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا این انقلاب به رهبری امام راحل به سرانجام و پیروزی برسد.

اسماعیلی تصریح کرد : حرکت کفن پوشان در قیام 15 خرداد نشأت گرفته از قیام سیدالشهداء ویاران با وفای ایشان بود ، آنان نیز همچون سید و سالار شهیدان در راه دفاع از دین خدا وارد صحنه شدند و همچون ارباب خود مظلومانه به شهادت رسیدند .

وی گفت: شهیدان این قیام مظلومانه و به بدترین صورت به شهادت رسیدند ، بدنهای پاک و مطهرشان قطعه قطعه شد ، بدن عده ای از آنها در داخل چاه ها انداخته شده و عده ای از آنان زنده به گور شدند تا آرمان های انقلاب اسلامی حفظ شود.

اسماعیلی افزود: امروز اثرات قیام خونین 15 خرداد در جای جای ایران اسلامی در پیشبرد اهداف والای این نهضت الهی خود را نشان داده و باید همواره قدردان ایثار آنان بود .

در 15 خرداد سال 1342 مردم شهرستان های ورامین و پیشوا به حمایت از مرجعیت و ولایت کفن پوش به سمت تهران حرکت کردند و در محل پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم منحوس پهلوی به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند .

تهرام/7254/1348

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا