گوناگون

محمد رضا قربانیان سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان شد

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار گلستان، ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح این دفتر که با حضور مسئولان استانی و کشوری در گرگان برگزار شد اظهار کرد: یکی از آرزوهای استان در حال محقق شدن است و از روز اول پیشنهاد افتتاح مجدد این دفتر در استان معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بسیار بر این مطلب پی گیر بودند.

دکتر حسن صادقلو افزود: گلستانی های زیادی خارج از کشور و علاقمند هستند که در وطن خود و استان گلستان سرمایه گذاری کنند و این علاقه از طرف تجار گلستانی نیز وجود دارد که می خواهند در خارج از کشور تبادلات تجاری داشته باشند و این مهم با افتتاح این دفتر در استان محقق می شود.

به دنبال مطرح کردن گلستان به عنوان پایتخت دوم اقتصادی ایران هستیم

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت: برای افتتاح این دفتر در طول دو دهه اقدامات زیادی انجام شد و ظرفیت استانی ما ظرفیت کریدوری جنوب- شمالی در کشور است و ما به دنبال این هستیم که استان گلستان را به عنوان پایتخت دوم کشور با ظرفیت آسیای میانه برای  مقاصد سیاسی و اجتماعی ایجاد کنیم.

عیسی امامی اظهار کرد: کریدور شمالی جنوبی- تنوع قومیتی و پتانسیل های طبیعی و وجود نیروی انسانی با پتانسیل بالا این ظرفیت را برای استان گلستان فراهم کرده است و ما باید از این ظرفیت کمال استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: باید بتوانیم از این کریدور بازرگانی که برای ما وجود دارد پایانه اساسی به منظور ایجاد فرصت های تبادل کالا و صادرات به کشورهای آسیای میانه استفاده کنیم .

امامی تصریح کرد: ما تاکنون نتوانسته ایم از این فرصت استفاده کنیم ولی این فرصت که فرصت طلایی برای گلستان است در اختیار ما است و برای تحقق اهتمام جدی مدیران استان را می طلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا