گوناگون

مدرسه صدرا دخترانه قروه افتتاح شد/ فعاليت 126 مدرسه صدرا در سراسر كشور

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج شنبه و طي مراسمي در شهرستان قروه كه با حضور مشاور عالي رئيس سازمان تبليغات اسلامي كشور و شماري از مديران كل ادارات و سازمان هاي دولتي استان و شهرستان برگزار شد، مدرسه صدرا دخترانه شهرستان قروه افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

مدير كل تبليغات اسلامي استان كردستان در اين مراسم طي سخناني با اشاره به فعاليت ها و اقدامات صورت گرفته در راستاي اعتلا فعاليت هاي فرهنگي در اين استان بيان كرد: به بركت نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامي خوشبختانه فعاليت هاي فرهنگي خوبي در اين استان صورت گرفته است.

وي با اشاره به نامگذاري كردستان به عنوان استاني فرهنگي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار داشت: خوشبختانه به بركت سفر معظم له به استان كردستان در ارديبهشت معطر سال 88 فعاليت ها و اقدامات خوبي در اين بخش در استان كردستان صورت گرفته است.

مدير كل تبليغات اسلامي استان كردستان به اهميت فعاليت مدارس صدرا در استان و ساير نقاط كشور اشاره كرد و گفت: مدارس صدرا از الزامات زیرساخت فرهنگی در حوزه معارف دینی است و به همين دليل بايد ضمن بهره برداري از تمامي ظرفيت هاي در اختيار براي توسعه و افزايش شمار مدارس صدرا در سراسر كشور به ويژه استان كردستان بهره برداري شود.

وي با بيان اينكه توسعه مدارس صدرا به عنوان يكي از برنامه هاي داراي اولويت تبليغات اسلامي استان كردستان است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار مي رود كه تا پايان سال جاري دو باب مدرسه صدرا در استان كردستان احداث و مورد بهره برداري قرار گيرد.

حجت الاسلام صفي ياري در پايان سخنان خود در اين مراسم با تاکید بر اینکه نگاهی جهادی در همه بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی حاکم است، مدارس صدرا را از پیش‌زمینه‌های توجه به بخش فرهنگ و جوانان اعلام كرد و افزود: در کردستان مدیریت و کار جهادی از اردیبهشت سال 88  آغاز شده است و حرکتی شتابان با رعایت اصول و ساختارها در حال انجام است.

126باب مدرسه صدرا در كردستان فعاليت دارند

مشاور عالی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه اين مراسم طي سخناني به اولويت هاي سازمان در راستاي توسعه مدارس صدرا اشاره كرد و افزود: فعالیت 126 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح کشور، ظرفیتی ارزنده برای فضاسازی فرهنگی است و در اين راستا سازمان تبليغات اسلامي تلاش دارد كه از تمامي ظرفيت هاي اين بخش استفاده كند.

حجت‌الاسلام حسین دانی ایجاد فضاهای فرهنگی را گام نخست در راستای فرهنگ‌سازی دینی بر شمرد و افزود: در گام دوم در تلاش هستیم تا با ایجاد معارف دینی در این فضاها، نیروهای ارزشی برای آينده نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در اين مراسم با اشاره به رسالت و مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان در راستای توسعه فضاهای فرهنگی است که هم اکنون 126 مدرسه صدرا در کشور فعال است و البته با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش مي كنيم كه اين روند رو به رشد در استانها ادامه داشته باشد.

مشاور عالي رئيس سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به چشم انداز طراحي شده در راستاي توسعه مدارس صدرا در سطح كشور به ويژه استانهاي مختلف يادآور شد: در راستای همین نگاه، در صدد هستیم تا در همه شهرستان‌های کشور حداقل دو دبیرستان صدرا احداث کنیم.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توطئه هاي دشمنان نظام اسلامي در تمامي حوزه ها و لزوم مقابله با اين توطئه ها، افزود: بر همین اساس، سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه‌ای سنگین دارد و با برنامه‌هایی دقیق، نیازهای نسل جوان و تمامی اقشار جامعه را شناسایی کرده و در راه دین باوری و خودباوری آنان تلاش می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا