گوناگون

مدیرکل استاندارد اصفهان:بیش از 80 درصد واحدهای پخت نان ماشینی، غیراستاندارد است

81221410 5795825

به گزارش ایرنا، ˈغلامحسین شفیعیˈ در جلسه شورای استانداردسازی استان اصفهان افزود: در بازرسی از 681 واحد نانوایی شامل 261 واحد پخت نان سنتی و 420 واحد پخت نان ماشینی، 81 مورد از واحدهای نانوایی ماشینی معادل 19.3 درصد استانداردهای لازم را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار نمونه برداری های مختلف در زمینه کنترل استاندارد از سوی این اداره کل صورت گرفته است که در این بین دو هزار و 558 مورد مربوط به نمونه برداری های صادراتی می باشد.

وی اظهار کرد: 20 درصد از این نمونه برداری ها در آزمایشگاههای اداره کل استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد و مابقی در 168 آزمایشگاه همکار و دارای تاییدیه صلاحیت بررسی می شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در سال 92 یکهزار و 270 مورد اظهارنامه وارداتی، 463 گواهینامه صادراتی و 28 مورد تدوین و تجدید نظر استاندارد در این اداره کل انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد تدوین تجدیدنظر را برای امسال 100 مورد پیش بینی و تاکید کرد: دو هزار و 950 مورد نظارت بر عرضه سوخت بنزین در سال گذشته انجام شده است.

*** مصالح ساختمانی تنها صنعتی است که هنوز استاندارد نشده است

شفیعی افزود: در این زمینه 130 مورد بازدید از ساختمان های در دست احداث سطح شهر اصفهان در اسفند سال 92 صورت گرفت که از این تعداد 48 مورد از مصالح ساختمانی استاندارد و در 77 مورد نیز غیراستاندارد استفاده شده بود و پنج مورد دیگر نیز همکاری های لازم جهت بازدید انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه در ساختمان ها بیش از 80 درصد از مصالح غیراستاندارد استفاده می شود اشاره کرد: این وضعیت در حد بحرانی است که بایستی متولی نظارت بر ساخت و سازها مشخص شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان هر فرآورده شامل استاندارد اجباری باید دارای علامت استاندارد باشد خاطرنشان کرد: نزدیک به یکهزار و 200 واحد تولید سیمان، بتن و تعدادی از آجرها دارای استاندارد های لازم است و سال گذشته تولیدات بیش از یکهزار واحد تولیدی متوقف شد.

وی همچنین به استانداردسازی آسانسورها اشاره و تاکید کرد: از 200 ارگان تذکر داده شده تنها شش واحد، بیمارستان، دانشگاه و دستگاه اجرایی اقدام به استانداردسازی آسانسورهای مراکز خود کردند.

وی ادامه داد: نازل های سوخت در سطح استان نیز توسط شرکت پخش فراورده های نفتی مورد بازرسی قرار گرفتند.

شفیعی همچنین بر لزوم ساماندهی توزیع لبنیات فله ای و سنتی تاکید کرد

*** مردم گلهای طلای تقلبی عرضه شده در بازار را نخرند

وی افزود: اخیرا گلهای طلای تقلبی وارد بازار شده است که این گل ها از جنس طلای 24 عیار نیست بلکه از جنس پی وی سی (PVC) و تنها دارای روکش نازک با ضخامت دو تا پنج میکرون طلای زیر 14 عیار است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان بر تعیین راکارهای استانداردسازی مصنوعات گرانبها و آزمایشگاه های تعیین عیار تاکید کرد و گفت: چهار هزار و 200 واحد تولیدی طلا در کشور فعال است که از این تعداد یک هزار و 404 واحد دارای کد شناسایی در اصفهان فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: 177 واحد تولیدی طلای دارای پروانه ساخت در کل کشور وجود دارد که از این میزان 100 واحد تولیدی مربوط به استان اصفهان است.

پ / 7131 / 556

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا