گوناگون

مدیر کل پست سمنان: سرانه پستی استان دو برابر متوسط کشوری است

مدیرکل پست استان سمنان گفت: در شش ماهه ابتدای امسال تعداد 5 میلیون و 900 هزار مرسوله پستی توسط شبکه پستی استان جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، شهرام صادر در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی پست در این اداره کل برگزار شد درآمد پستی این استان در شش ماهه امسال را 30 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: سرانه پستی استان در همین مدت 9.2 بوده که دو برابر متوسط کشوری است.

وی رسالت شبکه پستی کشور را خطیر خواند و گفت: امانتداری و رضایت‌مندی مشتریان از اصولی است که کارکنان شبکه پستی کشور و همچنین استان سمنان باید در رأس وظایف خود قرار دهند.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه رشد تکنولوژی و نوع فعالیت در مجموعه پست از شکل سنتی به سمت صنعتی در حال تغییر ماهیت است، تصریح کرد: در سیستم شبکه پستی باید به سمت بازارهای جدید الکترونیکی حرکت کنیم و در این راستا نیز با بنیاد نخبگان استان مکاتباتی داشته‌ایم که با همکاری این بنیاد، خدمات پستی را از طریق موبایل به مردم ارائه دهیم.

پست در ایران زیان‌ده است

وی با اشاره به اینکه پست کشور در حال حاضر زیان‌ده است و تلاش بر این است که طی چند ماه آینده این زیان دهی به نقطه سر به سر برسد، خاطرنشان کرد: زیان‌دهی در استان سمنان نیز در شش ماهه ابتدای امسال بالغ بر 12 میلیارد ریال بوده است.

صادر همچنین به برنامه‌های اداره کل پست استان اشاره کرد و گفت: توسعه خدمات نوین پستی از جمله پست لجستیک، راه‌اندازی پست مالی، ارائه تمبر اختصاصی، توسعه بازار الکترونیک و ایمیل پستی، سرویس پست مستقیم، پست رسانه و ارائه خدمات پستی با ارزش افزوده از طریق تلفن همراه و … از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: تجمیع خدمات پستی، ارائه خدمات بیمه در دفاتر پستی، ارائه خدمات الکترونیکی مبتنی بر نت و شبکه متمرکز تبلیغات تلویزیونی در باجه‌ها و دفاتر پستی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام است.

وجود بالغ بر 90 دفتر ICT در روستاییان استان

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص ارائه خدمات پستی به روستاییان استان گفت: اگر چه شرکت پست استان در حال حاضر زیان‌ده است اما رسالت خود را فراموش نکرده و در این راستا نیز تمامی خدمات پستی اداره کل پست استان در روستاها نیز انجام می‌شود و بالغ بر 90 دفتر ICT به روستاییان استان خدمات پستی ارائه می‌دهند.

راه‌اندازی سه خط پستی درون استانی

معاون امور ثبتی اداره کل پست استان نیز در این نشست از فعالیت 22 واحد پستی دولتی و همچنین 53 دفتر پیشخوان در سراسر استان خبر داد.

هاشم رجبی با اشاره به خدمات اداره کل پست استان از فعالیت 90 دفتر ICT در روستاها خبر داد و گفت: تعداد 89 نمایندگی حمل و نقل و 101 واحد توزیع در روستاهای استان فعال هستند.

وی راه اندازی سه خط پستی درون استانی را از دیگر اقدامات این شرکت برای تسریع در جابجایی مرسولات در داخل این استان و بین شهرستان‌های آن عنوان کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا