گوناگون

مراسم بزرگداشت سالگرد حضرت امام (ره) و شهدای 15 خرداد در ساری برگزارشد

81188555 5738407

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین معنوی که استاندار مازندران ، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان دولتی ، روحانیون ، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند ، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رسای امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مرثیه سرایی کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت نیز سخنران این مراسم بود که با تشریح مبارزه انقلابی حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم ستمشاهی پهلوی ، گفت : امام راحل (ره) در یک دوران بسیار خطرناک مبارزه انقلابی خود را علیه ظلم و ستم در طی سالهای 41 و 42 در کشور آغاز کرد.

حجت الاسلام ˈ سید علی قاضی عسگر ˈ افزود : حضرت امام خمینی (ره) در دوره ای که دیکتاتوری و حفقان رژیم پهلوی بر کشور حاکم بود مبارزه سیاسی و انقلابی را علیه آن آغاز کرد.

وی ادامه داد : رژیم پهلوی با توسعه فساد اخلاقی و بی بندباری قصد نابودی اسلام را داشت به طوری که مبارزان سیاسی و انقلابی را که برای احیای دین اسلام قیام کرده بودند به زندان و شکنجه محکوم کرده بود و قصد داشت هر صدای مخالف را در گلو خفه کند اما امام راحل (ره) با همت و پشتیبانی مردم انقلابی ایران علیه این وضعیت برخاست.

قاضی عسگر از امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید مسلمانان یاد کرد و بیان داشت : رژیم گذشته در 15 خرداد ماه سال 42 در مدرسه فیضه قم روحانیون را به خاک و خون کشید و شماری از آنان را به شهادت رساند اما امام راحل سکوت نکرد و با سخنرانی و فریاد خواهی علیه رژیم وقت قیام کرد و در سال 57 با پشتیبانی مردم رژیم دو هزار و 500 ساله ستمشاهی را سرنگون کرد و عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.ک/2

609/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا