گوناگون

مردمی‌بودن مهم‌ترین ویژگی جشن‌های نیمه شعبان است/ تشکر از هیئت‌های مذهبی قم

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن میلاد پربرکت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، بر لزوم تلاش برای رشد فرهنگ انتظار و برپایی جشن‌های بدون آسیب در این ایام تاکید کرد.

وی با قدردانی از اهتمام جدی و خالصانه هیئت‌های مذهبی قم در میزبانی از زائران و عاشقان حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی با تکیه بر توان نیروهای مومن خودجوش و بدون هیچ گونه اعتبار دولتی بهترین جلوه خوشحالی و شادمانی و مردمی بودن این مراسم را به نمایش می‌گذارند که این حرکت فرهنگ‌ساز افتخاری برای شیعه محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ایام نیمه شعبان مراسم جشن و سرور، سخنرانی، محفل انس با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی در تمامی مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود اما این برنامه‌ها در 60 مسجد محوری قم با هماهنگی ائمه جماعات به طور گسترده‌تر ساماندهی می‌شود.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده تصریح کرد: در بخش‌ها و روستاهای استان قم نیز روحانیون مستقر اقدام به برپایی مجالس جشن و سرور و مسابقات فرهنگی می‌کنند.

وی اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف استان برای تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت و برپایی جشن میلاد امام زمان(عج) به مدت سه شب در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور نیروگاه، برگزاری جشن بزرگ بانوان توسط امور فرهنگی بانوان اداره کل و… را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این ایام ذکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا