گوناگون

مردم سالاری دینی زمینه‌ساز توسعه امنیت در کشور است/ فارس در هیچ جرمی رتبه برتر ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی فارس تاکید کرد: یکی از آثار و برکات معنویت، خداشناسی و عمل صالح،  امنیت است.

وی ادامه داد: امنیت را وقتی بهتر درک می‌کنیم که شرایط نا امنی را ببینیم و امروز یک شهروند سوری و عراقی نا امنی را بهتر درک می‌کند.

فرمانده انتظامی کشور افزود: آوارگی، کوچ و دربه دری به دلیل نبود امنیت است که خوشبختانه این وضعیت را نمی توانیم درک کنیم.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: امنیت نعمت بزرگی است که مقدمه همه فعالیت‌ها است، توسعه و آبادانی به امنیت نیاز دارد و البته امنیت مقدم بر عدالت است.

وی با بیان اینکه امروز در عراق عدالت وجود ندارد، گفت: در شهرهای عراق حرف از عدالت زدن یک لطیفه است در جایی که گردن مردم را می زنند و دختران به  جهاد نگاه می برند صحبت از عدالت محلی ندارد و اگر عدالت نباشد توسعه وجود ندارد واگر عدالت نبود امکانات به درستی توزیع نمی شد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: ولایت فقیه را در حاکمیت فردی خلاصه نکنیم از یک سو حاکمیت و یک سو مردم است، وضعیت مثال یک فرش است که تارو پود بدون هم معنا ندارند.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: اتفاقات امروز عراق نشان از خیانت خودشان است اما در خصوص ایران یک خیال باطل است زیرا اتحاد و همدلی در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: رنگین کمان ادیان و مذاهب در کشور نه تنها باعث اختلاف نشده بلکه همگرایی حول اسلام و نظام ولایت را به همراه دارد درست است که نظام الهی تبلور در یک شخص است ولی ولایت فقیه نیز از مردم و جامعه است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز ایران تکیه گاه کشورهای ضعیف است، گفت: امروز هدف ما هستیم و دیگران واسطه بودند برای رسیدن به ما که  دشمنان این کشورها را به آشوب کشیدند و ما تکیه گاهی شدیم برای جلوگیری از فروریختن کشورهایی که دشمن با تمام وجود آنها را مورد تهاجم قرار داد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: افتخار می کنیم که تکیه گاه کشورهای مظلوم هستیم و اجازه نمی دهیم به دست دیگر کشورها از بین بروند.

وی تصریح کرد: نظام از تمامی این گردنه‌ها با قدرت عبور کرده، سفینه نجات ولایت و ناخدای آن ولی فقیه است و مردم نیز با اطمینان در آن نشسته اند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حافظ امنیت است، گفت: ما حافظ این امنیت هستیم، مردم همواره پشتوانه نظام بودند و این مهم باعث امنیت شده است.

فارس در هیچ جرمی رتبه بالا ندارد

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه امروز استان فارس در رتبه های بالای امنیتی قرار دارد، گفت: فارس مینیاتوری از کشور ایران است که در کل مباحث بعد از تهران در مکان دوم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استان فارس زمانی در بحث جرائم خشن رتبه اول کشور داشت تا جاییکه در سال 85 اولویت اول جغرافیایی فعالیت های ناجا را استان فارس قرار داده بودیم و قوه قضاییه نیز با انرژی جدید و بیشتر وارد شد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: امروز فارس در هیچ جرمی در رتبه های بالا نیست حتی سرقت های خرد نیز با کاهش 15 درصدی از میانگین کشور پایین تر است.

سردار احمدی مقدم در خصوص حمایت رسانه ها از سردار سجادیان، گفت: از اینکه رسانه‌های استان از سجادیان حمایت کردن ما خوشحال هستیم اما تغییرات در نیروی انتظامی تابع یک قوانین است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مسیر رشد و تعالی است رسانه ها همکاران ما هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا