گوناگون

مرکز حمایتهای روانی

81239110 5825890

حسن حاجی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که برای درمان و بهبود آن کمک های روانشناختی و حمایت های اجتماعی از اهمیت بسیار برخوردار است.

او گفت: معتادان بهبود یافته در بازگشت به اجتماع دچار مشکلات متعدد هستند که از آن جمله می توان به بیکاری، مشکل در جامعه پذیری و برقراری ارتباط با دیگران اشاره کرد.

وی افزود: در این ارتباط حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بهبود یافتگی و ترخیص فرد از مراکز درمان و ترک اعتیاد، امری ضروری و موثر در عدم بازگشت فرد به مصرف دوباره مواد مخدر است.

حاجی پور اظهار کرد: در سال گذشته نخستین مرکز حمایت های روانی – اجتماعی ویژه مردان در مشهد راه اندازی شد و اینک نخستین مرکز ویژه زنان بهبود یافته نیز در این شهر آماده بهره برداری شده است که تا پایان تابستان راه اندازی می شود.

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان بویژه مصرف شیشه و با توجه به اینکه اعتیاد در زنان آسیب های مضاعف را به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می کند لذا اقدام به راه اندازی این مرکز نموده ایم.

وی با بیان اینکه در این مرکز تلاش می شود حمایتی هایی از جمله ایجاد اشتغال و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان ارائه شود، افزود: این مرکز با هزینه 500 میلیون ریال و انتخاب 20 نفر از زنان بهبود یافته بامداخله مددکاران اجتماعی راه اندازی می گردد.

وی گفت: 95 درصد مراجعان به مراکز درمان اعتیاد با رویکرد کاهش آسیب و استفاده از متادون در مرحله درمان اعتیاد هستند و تنها پنچ درصد در قالب رویکرد پرهیز مدار می باشند لذا با جامعه آماری بسیار کمتری مواجهیم.

وی اظهار کرد: بیشترین خطر اعتیاد در مکانهایی از جمله باشگاههای ورزشی و آرایشگاه های زنانه، بانوان را تهدید می کند./3

7496 /664

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا