گوناگون

مزار شهدای جنگ تاریخی چالدران غبارروبی شد

81150773 5671704

فرماندار چالدران یکشنبه در مراسم غبار روبی مزار شهدای جنگ چالدران که در مزار سید صدرالدین برگزار شد به بیان رشادت ها و ایثارگری های شهدای جنگ چالدران پرداخت.

وی اظهار کرد: جنگ تاریخی چالدران به عنوان یکی از خونین ترین جنگ های تاریخ ایران، 515 سال پیش در دوم رجب سال 920 هجری قمری میان سپاه ایران به فرماندهی شاه اسماعیل صفوی با ارتش عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم در دشت چالدران رخ داد.

احمدرضا قلی پور گفت: لشکر ایرانیان در دشت چالدران با الگو گرفتن از امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام کردند تا همچنان بانگ رسای عدالت خواهی از گلدسته های مساجد این سرزمین جاری شود.

وی افزود: در آینده نزدیک مراسم گرامیداشتی به همراه مراسم قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع) با حضور مسوولان استانی در مقبره سید صدرالدین وزیر شهید شاه اسماعیل صفوی در چالدران انجام می شود.

فرماندار چالدران اظهار امیدواری کرد که روزی مراسم بزرگداشت شهدای دشت چالدران در مقیاس ملی برگزار شود تا زوایای بیشتری از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان دوران صفوی در دفاع از اسلام و قرآن مشخص شود.

شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی یادآور یکی از جنگ های تاریخی ایران با عثمانی است که با وجود رشادت های فراوان سربازان ایرانی تعداد زیادی از نیروهای سپاه شاه اسماعیل صفوی در آن جنگ خونین شهید شدند.

هم اکنون مزار شهدای جنگ چالدران و سید صدرالدین صدر اعظم شاه اسماعیل صفوی در این شهرستان به عنوان یک اثر ارزشمند ثبت شده تاریخی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

7128/581/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا