گوناگون

مسؤلیت اداره دامپزشکی بسیار حساس است/ امروز گوشت حلال در دنیا ممتاز است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار مدیر و مسؤلان اداره کل دامپزشکی قم با بیان اینکه کسانی که در دامپزشکی فعالیت می‌کنند مسؤلیت سنگینی را بر عهده دارند که به جان و روان انسان‌ها مربوط می‌شود، گفت: غفلت و جهالت در کار شما ممکن است جان یک انسان را به خطر بیاندازد.

وی با اشاره به اینکه جسم و روح انسان از نظر هویت و ماهیت متفاوت است، تصریح کرد: با این وجود این دو بر هم تأثیر متقابل دارند و به دلیل همین تأثیر متقابل است که خداوند تبارک وتعالی روی موضوع بهداشت و مسائلی چون ذبح تأکید کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در قرآن کریم به موضوع دعوت به طیبات و منع از خبیثات اشاره شده است، گفت: مسؤلیت این اداره در رساندن تولیدات دامی و گوشتی حلال و پاکیزه به دست مردم نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: از پاکیزه‌ها بخورید و عمل صالح انجام دهید که بنا بر این تضمین سلامت غذایی و خوردن‌ها و آشامیدن‌ها در تحقق عمل صالح است.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه عنوان کرد: بخشی از عمل صالح که در قرآن به آن اشاره شده است مربوط به غذا و ورودی‌های بدن انسان است که باید پاکیزه و حلال باشد.

وی گفت: خداوند به رسولش دستور داده است که از طیبات بخورد و عمل صالح انجام دهد و این نشان می‌دهد که اگر این دو با هم ترکیب شوند می‌شود در رسالت داخل شد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) خطاب به مدیران و مسؤلان اداره دامپزشکی گفت: شما بر سر صراط طیبات و تفکیک آن با خبیثات نشسته‌اید پس نباید در مسؤلیت خود غفلت کنید.

وی با بیان اینکه نباید در مسؤلیت‌ها غفلت کرد که در این صورت خسارت‌های جبران ناپذیری به بار می‌آید، افزود: شما بر گردنه‌ای قرار دارید که اگر آن را‌‌ رها کنید آلودگی وارد زندگی مردم می‌شود.

امام جمعه قم بیان کرد: خوشبختانه ایران تنها کشوری است که در مسئله حلال خوری تعصب دارد و این از برکت امام و شهدا و پیروی از اهل بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه امروز گوشت حلال به عنوان یک گوشت ممتاز در دنیا شناخته شده است، تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها گوشتی که نشان حلال داشته باشد را ممنوع کرده‌اند چرا که این حلال بودن پیام‌هایی را با خود به همراه دارد و تنها انسانی که حرام خور باشد می‌تواند کار حرام انجام دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا