گوناگون

انتقاد آخوندی از وضعیت فعلی معماری و شهرسازی در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در جلسه 160 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بررسی موضوع «معماری اسلامی ـ ایرانی» اختصاص داشت، گفت: معماری و شهرسازی یکی از اصلی‌ترین نمودهای سبک زندگی در هر جامعه است اما متاسفانه وضعیت فعلی معماری و شهرسازی در کشور مطلوب نیست و ما در وزارت راه و شهرسازی اصرار داریم تا این روند را بهبود ببخشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاید در طول دوره 4 ساله اقدامات یک وزیر به نتیجه نرسد، اظهار داشت: اما می‌توان در همین مدت بنیان یک حرکت را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از اواخر دهه 1360 بی‌قانونی در ساخت و ساز شهری همه‌گیر شد و این بی‌قانونی کار را به اینجا کشانیده است، بیان کرد: حس می‌کنم که هنوز جامعه علمی و فرهنگی اهمیت موضوع معماری را درک نکرده است.

آخوندی با انتقاد از اینکه حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کشور یک محیط مناسب برای انواع ناهنجاری‌های فرهنگی را ایجاد کرده است و رفع این معضل یک عزم ملی را می‌طلبد، گفت: در شهرهای بزرگ نیز مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصیل و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می‌دهد و در این شهرها به ویژه در تهران باید برای جلوگیری از این روند فکری شود.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا