گوناگون

مسائل و مشکلات روستاها اولویت بندی شود/ لزوم رفع مشکل آب آشامیدنی مناطق روستایی شهرستان رشت

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی مهدوی عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش خشکبیجار رشت افزود: این بخش از مناطق مهم این شهرستان به شمار می رود و از نظر استراتژیکی نیز 10 کیلومتر از 22 کیلومتر نوار ساحلی خزر را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه باید در خدمات رسانی به اهالی خشکبیجار اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: عملیات اجرایی مسیر خشکبیجار به خمام که افراد محلی و گردشگران جان خود را در آن از دست می دهند آغاز می شود تا اندکی از دغدغه های مردم منطقه کاسته شود.

فرماندار رشت گفت: با توجه به خشکسالی اخیر و اینکه کمترین میزان آب نصیب کشاورزان خشکبیجاری می شود مسئولان محلی هم اکنون باید با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بالاترین میزان بهره وری را کسب کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در بخش آب آشامیدنی مردم روستاهای این بخش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت: با نظر مقام معظم رهبری تمام روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی هستند تا سه سال آینده از این نعمت بزرگ بهره مند خواهند شد که این مهم شامل روستاهای خشکبیجار نیز می شود.

مهدوی بر ضرورت توسعه عمران روستایی تاکید کرد و افزود: جلب مشاركت و همراهي مردم در راستاي توسعه عمران روستايي در شهرستان رشت ضروري است و انتظار مي رود كه دهياران در اين زمينه اقدامات بهتري را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به ابعاد توسعه پایدار روستایی ونقش محوری انسان در این فرآیند، همکاری و تعامل بین مردم و شوراها و دهیاری ضروری است.

فرماندار رشت گفت: خدمت به مردم روستاها بزرگترین نعمت برای دهیاران و شوراها محسوب می شود و قدر این لحظات و فرصت خدمتگزاری را باید دانست.

وی بر ضرورت توجه دهیاران به وظایف خود در قبال اجرای برنامه های دولت در روستاها تاکید کرد و خواستار پیگیری این امور از سوی آنان شد.

مهدوی تصریح کرد: دهیاران بعنوان مجری برنامه ها و سیاست های دولت در روستاها باید به وظایف خود واقف باشند.

وی با بیان اینکه پیگیری و تسهیل امور روستاها از نکات مهمی که دهیارن باید به آن توجه کنند، اظهار داشت:

فرماندار رشت با اشاره به نامگذاری سال 93 بعنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان داشت: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید با سیاست گذاری، مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی و جذب مشارکت مردم و منابع مالی در توسعه کارآفرینی روستاها نقش اساسی ایفا کنند تا زمینه برای توسعه کارآفرینی روستایی فراهم شود.

وی اذعان داشت: تلاش دهیاران در انعکاس مسائل و مشکلات روستاها و بیان خدمات دولت برای مردم قابل تقدیر است.

مهدوی یادآورشد: استفاده از مشارکت و توانمندی های مردم بویژه روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا