گوناگون

وجود مناطق محروم به نفع آینده کشور نیست/ ضرورت کاهش سختگیری‌های دولت نسبت به مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بعداز ظهر پنجشنبه در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد حرکت خود برای توسعه را از زیر صفر شروع کرد اما بسیاری از استانها در ابتدای انقلاب حرکت خود را از صفر و بالاتر از صفر شروع کردند.

وی با بیان اینکه در آغاز انقلاب سیاست دولت سرمایه گذاری در مناطق مختلف بود، گفت: وقتی که کهگیلویه و بویراحمد به نقطه صفر رسید و نوبت به این استان محروم برای سرمایه گذاری دولت رسید، سیاست دولت عوض شد.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: دولت اگر می خواهد توسعه یافتگی کشور را در پایان برنامه هایش ببیند باید توجهی بیشتر به استانهای محروم کند.

وی با انتقاد از برخی سیاستهای گذشته که به جای آبادی مردم به دنبال آبادی راهها بود، گفت: اگر مردم آباد شوند، راهها نیز آباد می شوند و نیازهای دیگر نیز بر طرف می شود اما سرمایه هایی که  به این استان سرازیر می شد صرف راه و پل و … شد و صرف کار، نان و اشتغال مردم نشد.

فرصت سوزی در توسعه استان با سیاست بازی و اقلیم گرایی

وی تصریح کرد: برخی بی تدبیریها و یا سیاست بازیها و اقلیم گرایی ها در گذشته موجب شد شاهد هزینه سرمایه ها در بخش های اشتغالزایی همچون بخش صنعت نباشیم.

آیت الله ملک حسینی بابیان اینکه در زمینه توسعه استان فرصت سوزی هایی به نام اصلاح طلبی و اصول گرایی صورت گرفت، بیان داشت: امیدوارم اعتدالگرایان واقعیت اعتدال را اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد توسعه همه جانبه را به نفع کشور دانست و گفت: وجود نقطه های فقر و کور در یک کشور به نفع آینده آن کشور نیست.

وی تصریح کرد: اگر بخشی رشد کند و فربه شود و بخشی عقب بماند، در آینده موقعیتهای فربه از آسیب موقعیت های لاغر در امان نخواهند ماند.

ضرورت کاهش سختگیریهای دولت نسبت به مناطق محروم

وی تاکید کرد: دولت باید سختگیری های خود را نسبت به مناطق محروم کاهش دهد و به تقویت این مناطق بپردازد.

آیت الله ملک حسینی گفت: اگر قرار است صنعت پایدار بماند، اغماض هایی که نسبت به صنعتگران مرکز نشین می شود باید به صنعتگران این استان نیز شود و هرچه برای رشد صنعت نیاز است به این استان نیز داده شود.

وی تاکید کرد: نباید طوری ساده گرفت که حقوق جامعه برنگردد و خلاف شرع شود و از طرفی سختگیریهای مفرط هم نباید باشد و تبعیضی نباید نسبت به مناطق مختلف صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قانونی در تهران سهل گرفته می شود باید در این استان نیز سهل گرفته شود و اگر سخت گرفته می شود اینجا هم سخت گرفته شود.

وی افزود: استانهای محروم کشور حرکت رو به رشد خود را تازه آغاز کرده اند و نیازمند حمایتهای بیشتری هستند.

مدیریت با تکیه بر پول ذلت است

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت با پول را ذلتی برای مدیر دانست و گفت: مملکتی که با پول کار می کند نه مدیرش مدیر است و نه مملکت، مملکت می شود.

وی بیان داشت: باید با مدیریت عقل، اندیشه و تدبیر به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیتهای اندک بود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این دیدار گفت: این وزارتخانه در شورای فرهنگی خود پنج رسالت مهم فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

علی یزدانی افزود: ترویج فرهنگ نماز، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج این فرهنگ در جامعه، صیانت از حقوق شهروندی و حقوق ارباب رجوع، مبازره با فساد و رشوه و سلامت اداری پنج موضوع فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

یزدانی ادامه داد: این وزارتخانه علاوه بر توسعه صنعت و تولید در کشور نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی دارد.

وی بیان کرد: بیش از 300 امام جماعت در مجموعه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در کشور فعالیت فرهنگی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا