گوناگون

مسجد باید پرجاذبه‌ترین مکان زندگی ما باشد/ لزوم مشارکت خیرین در غبارروبی مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش رابطین فرهنگی مساجد استان که به مناسبت دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: تاسی به سیره پیامبر اسلام(ص)، ائمه معصومین، رهبری و مراجع می تواند الگوی مناسبی در سبک زندگی برای ما باشد.

وی با ذکر مصادیقی از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم وقتی می بینند مقام معظم رهبری دلسوز اسلام و قرآن است به هیچ وجه از ایشان رویگردان نمی شوند و اگر کسانی از زندگی شخصی ایشان و امکانات زندگی ایشان مطلع باشند خواهند فهمید که این سبک زندگی چقدر با زندگی حضرات معصومین مشابهت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد: برخی پادشاهان عربی برای رفتن به هواخوری یک ماهه تعدادی زیادی هواپیمای حامل خدمه و امکانات با خودشان حمل می‌کنند و یا در حکومت‌های عالم بیت المال زیادی برای غرائض شخصی حکام حیف و میل می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بعد از هزار و 400 سال از حکومت پیامبر و ائمه معصوم، مدل کوچکی از راهی که آن بزرگواران می خواستند، پیش روی ما گذاشتند و اینها وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که هر چقدر در توان داریم برای ترویج و حفظ و حراست این راه و تقویت نظام اسلامی و کشور امام زمان(عج) تلاش کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمندی که نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل دارد اظهار کرد: پدران گذشته ما آرزوی چنین روزی را داشتند کما اینکه در کشورهای اسلامی آزادیخواهانی هستند که آرزو می کنند حتی آزادی یک روز انقلاب اسلامی را داشته باشند.

IMG12032361

نقش تربیتی مسجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم فرارسیدن دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد را فرصت مناسبی برای مومنان دانست که این سنگر اعتقادی و دینی را غبارروبی کنند.

وی تصریح کرد: مسجد باید پرجاذبه‌ترین مکان زندگی ما از نظر نظافت، مرتب‌بودن و داشتن برنامه باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری به نقش تربیتی و انسان سازی مسجد اشاره و تصریح کرد: مسجد پایگاه انسان سازی است و کسانی که در مسجد نفس می کشند پای همه ارزش‌ها می‌ایستند، بنابراین از مومنان انتظار می‌رود آستین‌ها را بالا بزنند و مساجد را غبارروبی کنند.

لزوم مشارکت خیرین

وی بر لزوم دعوت از خیرین برای همکاری در غبارروبی مساجد تاکید کرد و افزود: در روایتی می‌فرماید اگر کسی زباله‌ای به اندازه بال مگس از مسجد بیرون ببرد خداوند همه گناهان او را می‌بخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برنامه‌های فرهنگی مسجد باید به گونه‌ای منظم و تاثیرگذار باشد که موجب جذب گروه‌های مختلف مردم در سنین گوناگون شود.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان، رابط فرهنگی مسجد بودن را مدال افتخاری دانست که سعادت زندگی دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا