گوناگون

مسیر دسترسی به دریاچه نمک احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی شامگاه شنبه در کارگروه هدفمندی یارانه‌ها در استانداری قم با اشاره به اینکه یکی از منابعی که در مسئله هدفمندسازی و خروج غیر تورمی اهمیت دارد، مسئله  معادن است اظهار داشت: اقتضائات اقتصادی استان ایجاب می‌کند نگاه جدی‌تری در مسئله حمایت از معادن صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دو معدن بزرگ کشور در استان قم قرار دارند و اکنون به اندازه ظرفیت از آنها استخراج نمی‌شود گفت: یکی از آنها معدن دریاچه نمک که بین قم، اصفهان و سمنان مشترک است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: این معدن در مقطعی در اختیار قم قرار داده شد اما در ادامه با مشکل مواجه و امروز هم چالش‌هایی بر سر این موضوع داریم.  

وی با اشاره به اراده‌هایی که تلاش می‌کنند این معدن در استان قم بماند اظهار داشت: مسیر دسترسی به دریاچه نمک باید احداث شود تا این معدن بهتر به فعالیت‌های خود بپردازد. در حال حاضر یک مسیر دسترسی وجود دارد اما این مسیر بسیار نامناسب است.

سیجانی افزود: یکی دیگر از نیازها برای بهره‌برداری بهتر از این معدن این است که اکتشافات تکمیلی صورت بگیرد که این مسئله نیاز به سرمایه‌گذاری مجموعه استان دارد.

وی با اشاره به اکتشاف طلا از یکی از مناطق استان ادامه داد: منطقه زواریون قم یک معدن طلای خوب دارد که استخراج طلا در آن کاملاً مقرون به صرفه است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: این معدن چندین برابر حداقل اندازه اقتصادی طلا دارد و استخراج آن توجیه اقتصادی دارد.

وی گفت: در حال حاضر برای استخراج طلا از این معدن 5 میلیارد تومان نیاز داریم که اگر استان تأمین کند یا سرمایه‌گذار باشد هم به رشد اقتصادی کمک می‌کند و هم جایگزین خوبی برای منابع نفتی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا