گوناگون

مشارکت اجتماعی مردم مقدم براقدامات دولت در بافت های فرسوده است

81207931 5772280

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، ˈپیروز حناچیˈ در دومین روز از بیستمین نشست مدیران بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور، با یادآوری زلزله بم اظهار داشت: پس از زلزله بم یک سوال مطرح شد که اگر زلزله ای مشابه در هر کدام از شهرهای کشور رخ دهد آیا وضعیت بهتر از این خواهد بود؟

وی در ادامه افزود: پاسخ دادن به این سوال به نوعی توانست نقشه راه آینده را با موضوعی تحت عنوان ˈنوسازی بافت های فرسودهˈ را بیش از گذشته آشکار کند.

حناچی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی بازسازی و نوسازی شهر بم و همچنین موانع و مشکلات در روند بازسازی این شهر، بر لزوم استفاده از تجارب نوسازی بافت های فرسوده در کشورهای پیشرفته تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تجربیات تیم های حرفه ای در دنیا نشان می دهد اقدامات اجتماعی، نرم افزاری، مشارکت نیروهای محلی و … قبل از هرگونه اقدام اجرایی و کالبدی در موفق واقع شدن نوسازی بافت های فرسوده تاثیرگذار است.

حناچی با اعلام اینکه هم اکنون در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم، اظهار داشت: در حال حاضر کوهی از تجربیات را پشت سر داریم که باید از این تجربیات استفاده کنیم تا به نقطه هدف خود دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش توسعه گران (developers)، یادآور شد: اگر به تجارب دنیا نگاه کنیم می بینیم که شرکت هایی از جنس بخش خصوصی با حمایت و تایید صلاحیت از طرف حاکمیت و بخش دولتی برای انجام چنین اقداماتی تشکیل شده که ما امروز این شرکت ها را به عنوان developer می شناسیم.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: این شرکت ها از زمان تعریف پروژه، بهره برداری و مدیریت پس از آن زمینه ارتقا سطح کیفیت بناها و طولانی شدن عمر یک ساختمان را فراهم می کنند.

به گفته وی، توسعه گران حلقه مفقوده شهرسازی است و بایستی دولت با فراهم کردن زیرساخت های قانونی از دست اندرکاران حمایت کند.

تهرام/1393/1724

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا