گوناگون

مشکلات خانودگی بویژه اعتیاد در پدیده طلاق موثر است

81222562 5797851

به گزارش ایرنا، دکتر فرزام بیدار پور روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی استان کردستان در سنندج گفت: مرکز مشاوره زنان و مرکز مشاوره رفتاری درهمین راستا فعالیت می کند، همچنین کلینیک خانواده در بیمارستان قدس در این راستا راه اندازی شده است.

به گفته وی این مرکز هم اکنون از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی آموزش مهارت های زندگی به کلیه دانشجویان، آموزش رابطین سلامت، فرزند پروری، آموزش هنگام ازدواج و تشویق جوانان به انجام غربالگری پیش از ازدواج برای پیشگیری از تالاسمی، سلامت باروری و سلامتی جنسی را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در راستای سلامت خانواده عنوان کرد.

در ادامه کارشناس مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی نیز گفت: نیروی اجتماعی علیرغم اینکه نهاد تامین کننده امنیت در جامعه است، اما در سال های اخیر رویکرد خود را در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تغییر داده است.

ایمانزاده افزود: سال گذشته حدود پنج هزار و 300 پرونده خانوادگی به کلانتری ها ارجاع شد، که بسیاری از این پرونده ها با دخالت مشاوران و روانشانسان منجر به صلح و سازش شد.

به گفته وی در سه ماهه امسال نیز هزار و 200 پرونده خانوادگی به کلانتری ها ارجاع شد و در نهایت هزار و 93 مورد این پرونده ها منجر به صلح و سازش شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه نایسر سنندج یکی از کانون های اصلی آسیب فرهنگی محسوب می شود گفت: امسال مرکز مشاوره در کلانتری نایسر راه اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: در همین راستا آسیب های اجتماعی و فرهنگی در زمینه پدیده طلاق بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی دانشجویان را تهدید می کند بر فعالیت مدیریت اجتماعی حوزه دانشجویی دانشگاه تاکید کرد.

وی مهمترین علل طلاق در جامعه را ناشی از تغییر سبک زندگی دینی و اسلامی و سنتی دانست و افزود: اگر خانواده از ارزش های دینی الگوبرداری کند آسیب اجتماعی طلاق در جامعه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام خانواده از قداست بالایی برخوردار است، گفت: امروز با هجمه فرهنگی غرب این نهاد مقدس در معرض آسیب جدی قرار دارد.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا