گوناگون

مصرف برق تابستانه بخش کشاورزی گلستان در تاریخ استان بی سابقه بود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شهابی، عصر شنبه در جمع مدیران استانی ، با تاکید بر این که اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار این شرکت است، گفت: پنج نوع تعرفه برق داریم، اما در بخش کشاورزی در 29 مرداد 1004 مگابایت برق مصرف کردیم و این در صورتی است که تولید نیروگاه علی آباد 800 مگابایت است و به همین دلیل مجبور به خرید برق از استان های همجوار شدیم تا مشکلی رخ ندهد.

وی افزود: در این بخش 13 و نیم درصد رشد مصرف داشتیم که به دلیل گرما بود و در طول تاریخ استان بی سابقه بود.

وی همچنین از تفاهم با صنایع برای تغییر ساعات تعطیلی آن ها به منظور بهینه سازی ساعات اوج مصرف خبر داد و گفت: تا کنون حدود 10 هزار واحد تجاری را بازدید کردیم تا موارد مصرف بهینه انرژی در آن ها رعایت شود و تذکرات لازم به آن ها داده شده است.

شهابی تصریح کرد: آموزش در مدارس و مهدکودک ها، فرهنگ سازی توسط رسانه ها، بازدید از مراکز تجاری و دیدار با اصناف از اقدامات ما در زمینه کاهش مصرف انرژی است.

وی همچنین از میثاق نامه کشوری برای کاهش فوتی های ناشی از برق گرفتنی به زیر 10 درصد خبر داد و گفت: تحقق این میثاق نامه دشوار است و همکاری همه ارگان ها را می طلبد لذا لازم است سازمان ها در پرداخت به موقع مبالغ مصرفی برق واحد مربوطه خود دقت لازم را داشته باشند.

قربانعلی پاشا ، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان هم گفت: کاروان کشور با حضور 276 بازیکن راهی آسیا شد که سهم گلستان 26 نفر بود.

وی افزود: این بازیکنان شب و روز خود را برای این مسابقات گذاشتند تا افتخاری کسب کنند حتی فرهاد قائمی حدود 6 ماه درگیر بازی های تیم ملی بود و حتی خانواده خود را در این مدت ندید.

وی بیان کرد: در والیبال، کبدی آقایان و بانوان و قایق رانی صاحب مقام شدیم که در قایق رانی برای اولین بار بود و اختلاف زمان با نفرات برتر هم پنج هزارم ثانیه بود.

پاشا اظهار کرد: امسال 100 نفر کمتر از کشور ما در بازی ها حضور داشتند با این حال نسبت به سال قبل فقط یک پله سقوط کردیم.

ابوالفضل تیرانداز، مدیرکل فنی حرفه ای گلستان هم در ادامه گفت: بانوان یکی از واحدهای مهم آموزشی در فنی حرفه ای هستند و 32 درصد آموزش های مهارتی ما اختصاصی این بخش است.

وی افزود: تلاش ما خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت آموزشگاه های آزاد است.

وی بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه ها نیاز به همکاری برای صدور مجوز داریم زیرا تجربه ثابت کرده برگزاری نمایشگاه نه تنها به معرفی تولیدکنندگان کمک می کند بلکه باعث ریختن ترس آن ها بخصوص بانوان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا