گوناگون

مصوبه اجرای دو پتروشیمی استان بوشهر پس از 7 سال هنوز اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه پیرامونی صنایع نفت و گاز یکی از مهمترین خواسته‌های مردم از مسئولان این صنایع است که امیدواریم محقق شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم و به ویژه جوانان در استان بوشهر مسئله اشتغال است که به این موضوع به خوبی توجه نشده است و افراد جویای کار بسیار زیادی در این استان پر ظرفیت داریم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جذب 50 درصدی نیروهای بومی در شرکت های پارس جنوبی یکی از مهمترین مصوباتی است که متاسفانه به خوبی محقق نشده است و اجرای آن می‌تواند مشکلات بیکاری استان را رفع کند.

لزوم توازن در توسعه فازهای پارس جنوبی با طرح‌های محیط پیرامونی

وی خواستار ایجاد توازن در توسعه فازهای پارس جنوبی با طرح های محیط پیرامونی که مردم در آن ساکن هستند شد و بیان کرد: نفت به طرح های زیرساختی مناطق مختلف استان بوشهر توجه ویژه‌ای دارد و امیدواریم شاهد توسعه این فعالیت‌ها باشیم.

موسوی‌نژاد خواستار تلاش برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی شد و تاکید کرد: حضور طرح‌های مختلف گازی و پتروشیمی در یک نقطه متمرکز آلودگی‌های زیست محیطی برای مردم ایجاد می‌کند که باید برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی راه‌های مناسبی اجرا شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های پالایشگاهی گازی و پتروشیمی تنها در مناطق جنوبی استان بوشهر، افزود: مصوبه دولت برای اجرای دو پتروشیمی در مرکز و شمال استان بوشهر پس از هفت سال هنوز اجرایی نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا