گوناگون

معامله 922 میلیون سهم در تالار شیشه ای

81230384 5811098

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز شاخص کل یک هزار و 108 واحد بالا رفت و درعدد 73هزار و 25 به کار خود پایان داد. در جریان این معاملات شاخص بورس دومین رشد بالای خود را در هفته جاری ثبت کرد.

نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک پاسارگاد، هلدینگ پارسیان، بانک ملت، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر و مپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. شاخص صنعت نیز امروز 816 واحد صعودی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 932 و یک هزار و 426 واحد رشد کردند.

در میان 39 صنعت حاضر در بازار گروه مالی در صدر برترین ها ایستاد، پس از آن بانکها و شرکت های چند رشته ای در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای فنرسازی خاور، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، تولید محور خودرو، فرآورده های نسوز آذر، ایران ارقام و سرمایه گذاری نیرو بود. در مقابل نمادهای سرما آفرین، سیمان غرب، قند مرودشت، صنایع شیمیایی سینا، قند هکمتان، سیمان شاهرود و داروسازی سینا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران در پایان معاملات امروز سنگین ترین صف های خرید را برای تصاحب سهام شرکت های لیزینگ ایرانیان، ایران خودرو، لیزینگ صنعت و معدن، گروه بهمن، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو و سایپا تشکیل دادند. حجم تقاتضا در هفت نماد برتر امروز از 125 میلیون سهم فراتر رفت.

در سوی دیگر بازار امروز سهامداران معادن بافق، حق تقدم حمل و نقل توکا، پارس پامچال، گروه صنعتی بوتان، کاشی و سرامیک حافظ، صنعتی آما و سیمان کردستان برای خروج از این نمادها صف های فروش سنگینی را تشکیل دادند. اما حجم این صف های فروش به 10 میلیون سهم نیز نرسید.

در پایان معاملات امروز بانک پاسارگاد با معامله بلوکی 254 میلیون سهم به ارزش 346 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. پس از آن بانک کارآفرین با معامله 85 میلیون سهم و بانک تجارت با معامله 66 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.

بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به تاپیکو با معامله 231 میلیارد ریال و بانک کارآفرین با معامله 228 میلیون سهم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا