گوناگون

کواچ: من تیم صفر را تحویل نگرفته‌ام/ قرار شد ظریف خود را به تیم ملی برساند

سرمربی جدید تیم ملی والیبال در نشست خبری خود گفت: فعلا مهم نیست چه کسی روی نیمکت تیم ملی کنار من می‌نشیند و بعدا در این باره با خوش‌خبر صحبت می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوبودان کواچ در نخستین نشست خبری خود در تهران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در ایران هستم و سرمربی‌گری تیم ملی ایران را بر عهده می‌گیرم. قبول کردن چنین مسئولیت بزرگی بعد از ولاسکو آسان نیست اما تمام تلاشم را می‌کنم که وضعیت را از آنچه هست، بهتر کنم. چند سال قبل هم در ایران به عنوان بازیکن حضور داشتم و با طرز تفکر بازیکنان ایرانی آشنا هستم. امیدوارم که بتوانم در ایران شرایط بهتری را ایجاد کنم.

پس از صحبت‌های کواچ، خبرنگاران سوال‌های خود را مطرح کردند که شرح این پرسش و پاسخ را می‌خوانید.

چه کسانی به عنوان دستیار روی نیمکت ملی کنار شما می‌نشینند؟

من دو دستیار خیلی خوب از صربستان دارم یک مربی بدنساز و یک فیزیوتراپ که همراه من هستند. به نظرم خیلی این نکته حائز اهمیت نیست که در مورد آن صحبت و تعیین کنیم که چه کسی کنار من بنشیند. برای من مهم این است که به هماهنگی بیشتری با بازیکنان برسیم بعدا می‌توانیم از امیر خوش‌خبر (سرپرست تیم ملی) در این باره بپرسید.

با توجه به این که دو روز است تمرین تیم ملی ایران را از نزدیک زیر نظر دارید، ارزیابی شما از توانایی ملی‌پوشان ایران چیست؟

با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده بود و صحبت‌هایی که با دستیارانم کرده بودم، انتظار نداشتم چیز جدیدی ببینم. خوشبختانه تمام برنامه‌های ما که از قبل پیاده کرده بودیم، انجام شده است. خوشبختانه من نسبت به سال‌های قبل که در ایران بودم تغییرات زیادی را احساس می‌کنم از نظر سازماندهی و بازیکنان همه چیز روند مثبتی دارد. زمانی که در ارومیه بودم مردم ایران اشتیاق زیادی نسبت به تماشای مسابقه‌های والیبال داشتند و الان هم همین اشتیاق را می‌بینم. فلسفه من در والیبال این است که تلاش بیشتری صورت بگیرد و پیروزی بیشتری به دست آید.

اینکه عملکرد شما با ولاسکو مقایسه می‌شود، برایتان مشکل‌ساز نخواهد بود؟

همان طور که می‌دانید ولاسکو یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان است و با والیبال ایران هم به موفقیت‌های زیادی دست یافته اما برای من مهم این است که اگر چیز خوبی را تحویل گرفتم چیز بهتری را تحویل بدهم. من همان طور مثل زمانی که بازی می‌کردم، ایده تلاش کردن را دارم. به عنوان بازیکن در شرایطی در المپیک طلا گرفتم که کشورم تحریم بود و توانستیم با والیبال جهان را شگفت‌زده کنیم اما حالا وضعیت والیبال ایران متفاوت است. در ایران استعدادهای زیادی وجود دارند. باید تمام تلاش و کوشش خود را به کار ببریم تا در لیگ جهانی مقابل حریفان سخت خود نتیجه خوبی بگیریم.

به نظر شما نقطه قوت و ضعف والیبال ایران چیست؟

یکی از نکات مثبت تیم ایران بازی سرعتی است. البته به نظرم در سرویس‌های پرشی این تیم ضعف دارد. ما قرار است در لیگ جهانی مقابل بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم. باید بازیکنان ایران بهترین توانایی خود را ارائه دهند و نقاط ضعف را کاملا برطرف کنند.

با توجه به این که فرهاد ظریف سال گذشته از والیبال خداحافظی کرد، چه برنامه‌ای برای جانشینی او دارید؟

ظریف یک بازیکن بسیار مهم برای والیبال ایران است. دیروز حدود یک ساعت با او صحبت کردم. قدری از نظر آمادگی جسمی مشکل دارد. از نظر من حضور او می‌تواند برای والیبال ایران بسیار مفید باشد. قرار شد که خودش را برساند و زیر نظر پز شک تیم تمرین‌هایش را شروع کند.

لیست بازیکنان معرفی شده به لیگ جهانی را چگونه انتخاب و معرفی کردید؟

از روز اول که قرار شد سرمربی تیم ایران باشم با دستیارانم در تهران گفت‌وگو کردم. ما ارتباط نزدیکی با هم داشتیم و از طریق اینترنت با هم صحبت می‌کردیم. برآیند همه حرف‌ها و اطلاعاتی که از دستیارانم گرفتم این بود که لیست نهایی بازیکنان را به لیگ جهانی معرفی کنیم.

با توجه به این که مدت زیادی تا لیگ جهانی فرصت باقی نمانده است فکر نمی‌کنید تغییر سبک و سیستم تمرین‌دهی شما نسبت به آنچه ولاسکو اجرا می‌کرد، به ضرر والیبال ایران تمام شود؟

هر مربی یک متد و روش خود را دارد. معنی حرف من این نیست که کار ولاسکو را تکذیب یا رد کنم. من چگونگی عملکرد بازیکنان را ارزیابی می‌کنم و بر اساس متد خود کار می‌کنم. ما 4 روز است که فصل بدنسازی را به پایان برده‌ایم و وارد مرحله جدیدی از تمرین‌های تاکتیکی شده‌ایم. اگرچه 20 روز زمان مناسبی برای آماده‌سازی یک تیم در لیگ جهانی نیست اما نباید فراموش کنیم که من تیم صفر را تحویل نگرفته‌ام بلکه تیمی که من در اختیار گرفته‌ام مدت‌ها با دستیارانم تمرین کرده‌اند و حالا آمادگی خوبی داریم تا در مسابقه‌ها شرکت کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا