گوناگون

معاون استاندار:دستگاه های اجرایی ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها داشته باشند

81239016 5825767

ˈعلی اصغر طهماسبیˈ روز سه شنبه در نشست کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان اظهار کرد: متأسفانه شاهدیم که فاصله زیادی بین دستگاه های اجرایی و محیط های دانشگاهی وجود دارد که باید این خلاء برطرف و ارتباط تنگاتنگی بین نهادها، سازمان های دولتی و دانشگاه های ما به وجود بیاید تا شاهد بازدهی بالای آن در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: علم و دانش عوامل اصلی اقتدار هر ملّتی محسوب می شود و جمهوری اسلامی ایران به لطف پیشرفت هایی که در بعد علم و فن آوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته، به آن اقتدار جهانی دست یافته است.

رییس کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان با بیان این که رشد تولید علم در جمهوری اسلامی ایران 13 برابر نرم جهانی پیشرفت داشته است، افزود: یکی از دلایل مهم مخالفت های قدرت های استکباری با جمهوری اسلامی، رشد بی نظیر کشور ما در تولید علم و بومی سازی بسیاری از علوم نظیر نانوتکنولوژی، فناوری هسته ای و بسیاری از علوم دیگر است که تا به امروز در انحصار برخی از قدرت های جهانی قرار داشته است.

وی یادآور شد: تاریخ گواه این مدعاست که ایران و ایرانی از دیرباز علاقه زیادی به فراگیری علم، دانش و فرهنگ داشته و این یک ویژگی خاص است که مایه مباهات ماست و به آن افتخار می کنیم.

طهماسبی با اشاره به وجود برخی مشکلات و کمبودها در محیط های دانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: همه باید بسیج شویم و از تمام امکانات و ظرفیت های استان برای حل مشکلات دانشجویان و رفع کمبود محیط های آموزشی استفاده کنیم تا دانشجویان سال تحصیلی پیش رو را با آسودگی خاطر و بدون دغدغه آغاز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان گفت: برگزاری مطلوب این اجلاسیه خواست همه مسئولان استان است و ما از همه رؤسای دانشگاه ها انتظار داریم تا در این راه سهیم شده تا این اجلاس در شأن و منزلت شهدای دانشجو برگزار شود.

در این جلسه احکام رؤسای کمیته های برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان توسط رییس کمیسیون دانشجویی استان اعطا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم چنین در نشست کمیسیون کارگری شورای تأمین استان گفت: همه واحدهای تولیدی و صنعتی می بایست بدهی های جاری خود از جمله هزینه های آب، برق، گاز و تأمین اجتماعی را در مدت های تعیین شده و مقرر بپردازند.

طهماسبی اظهار کرد: مشکل بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی به دستگاه هایی نظیر شرکت گاز، برق، آب و تأمین اجتماعی از مدت ها قبل وجود داشته و برخی از این واحدها با عدم پرداخت بموقع بدهی های خود، باعث انباشتگی میزان بدهی و عدم توان پرداخت آن شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات و کارگاه هایی که بالای 500 میلیون تومان بدهی دارند باید فیش های جاری خود را به روز پرداخت کنند و ما نیز تدبیری خواهیم اندیشید تا بدهی انباشته آن ها، در چند نوبت مشخص پرداخت شود.

رییس کمیسیون کارگری استان ادامه داد: وظیفه ما به عنوان نماینده دولت در استان گلستان این است تا در این جلسات به تدبیر و راه حلی برسیم که در این بین هم مطالبات دولت پرداخت شود و هم کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان دچار رکود و پیامدهای حاصل از آن نشوند.

طهماسبی تأکید کرد: عدم پرداخت مطالبات دستگاه های وابسته به دولت توسط کارخانجات و کارگاه های تولیدی و صنعتی، دست مسئولان را در اجرای پروژه های عمرانی، تولیدی و اشتغالزا خواهد بست و استان را با چالش مواجه خواهد ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در پایان با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاران این بخش گفت: درخواستی که از دستگاه های اجرایی و صاحبان تولید و صنعت استان داریم این است که در همه تصمیم گیری ها، قشر پرتلاش و زحمتکش کارگری را مورد توجه قرار دهند و تصمیمی نگیرند که به ضرر آن ها تمام شود.

602

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا