گوناگون

منابع اوقاف باید به سمت اقتصاد پویا هدایت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهارداشت: آنچه در فرهنگ وقف بر اقتصاد کشور در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم، نبود استفاده بهینه از داراییهای وقفی در اقتصاد کشور بوده است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاری در موقوفات کرمان بیان کرد: با توجه به ظرفیتهای استان، لزوم توجه بخش خصوصی به سرمایه گذاری موقوفات باید نقش پررنگ تری به خود بگیرد.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم در این دیدار گفت: اوقاف استان در هشت سال گذشته، قدمهای بزرگی را در احیا، حفظ، توسعه و عمران اراضی موقوفات برداشته است.

وی افزود: عمده فعالیتهای سرمایه گذاری موقوفات در بخش اراضی کشاورزی وقفی است و در حال حاضر بیش از یکهزار و 300 هکتار از باغهای پسته در استان توسط بنیاد عمران و توسعه موقوفات اداره می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه تعداد هفت حلقه چاه برای آبیاری در این اراضی حفر شده است.

وی ساخت پروژه تالار بزرگ احسان در شهر کرمان را یکی از مهمترین پروژه های سرمایه گذاری اوقاف در این استان بیان کرد و گفت: این پروژه به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات در حال اجراست که اعتبارات و هزینه های این طرح از محل پذیره موقوفات استان مصرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا