گوناگون

مناطق جرم خیز آمل شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی طالبی بعد از ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته  قوه قضائیه، با بیان اینکه امنیت می تواند در ابعاد گوناگون تاثیرگذار باشد، بیان کرد: دستگاه قضایی برای حفظ این امنیت با راهکارهایی که قانون اساسی پیش بینی کرده است به نحو احسن قدم بر می دارد.

طالبی با اعلام اینکه قوه قضائیه یک زیرمجموعه ای را تحت عنوان ضابطین قضایی به همراه خود دارد به شرح اهداف ضابطین اشاره کرد و گفت: دادگستری با دو بازوی ضابطین عام و ضابطین خاص به اهداف خودش که برای قوه قضائیه پیش بینی شده، به فعالیت مشغول است.

این مقام قضایی در آمل افزود: دادستانی آمل بر چندین موضوع از قبیل برخورد با اراذل واوباش و فرهنگ به طور متمرکز فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای دادستانی شهرستان فعالیت در بخش مبارزه با اراذل اوباش و کسانی است که مخل نظم عمومی می شوند، لذا با رصدهای میدانی صورت گرفته مناطق جرم خیز که پایگاه حضور این اراذل و اوباش ها در آمل بوده، شناسایی شده و تمامی تدابیر انتظامی و امنیتی در این مناطق در حال به کارگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب آمل با بیان اینکه این برای دادستانی آمل قابل قبول نمی تواند باشد در شهرستانی که هزار و 132 شهید تقدیم کرده اند و شهری که امام (ره) در وصیت نامه خود از آن یاد کرده است؛ عده ای اراذل و اوباش امنیت و آسایش مردم را برهم بزنند، اذعان کرد: از بدو ورود تا کنون به جد پیگیر برخورد با اراذل اوباش بوده ام.

طالبی یادآور شد: در حال حاظر دیگر هیچ گروهی از اراذل و اوباش در منطقه دشت سر آمل توانی برای ارتکاب بزه جدید ندارد.

دادستان آمل با اشاره به خلافکارانی که با تهیه خودروهای فاقد پلاک و یا پلاک های مخدوش شده اقدام به ارتکاب جرم می کردنند، بیان کرد: پلیس راهور شهرستان در تمامی مناطق حضور تاثیر گذاری پیدا کرده است و و نیز  90درصد خودروهای مخدوش و یا فاقد پلاک جمع آوری و به دستگاه قضایی برای رسیدگی معرفی شده اند.

وی از فعالیت های این دادستانی در حوزه مسائل فرهنگی خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی شاید خلاء قانونی وجود داشته باشد، ولی اجازه نخواهیم داد کسانی، راحت قانون شکنی کنند و بر همین اساس دادگستری آمل مطابق با قانون اساسی که برگرفته از ایدولوژی اسلام و مذهب ما است با جرم هایی که ریشه حرمت و حکم شرعی دارند برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد مرکزی که به عنوان اماکن عمومی محسوب می شود، در ملاعام نسبت به عرضه مشروبات الکلی اقدام کند و به همین دلیل به نیروی انتظامی دستور داده شده است تا کسانی که به شرعیات کشور توهین می کنند و دامن به مسائل مجرمانه می زنند با آن ها به جد برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا