گوناگون

مهار آتش سوزی در انبار کفش بازار تهران/ ته سیگار مغازه لبنیاتی را به آتش کشید

به گزارش خبرگزاری مهر،بی احتیاطی به هنگام تعمیر خودرو توسط مالک آن موجب آتش گرفتن این خودرو سواری شد.مالك خودرو بلافاصله در تماس با سامانه 125 درخواست كمك كرد که ستاد فرماندهی این سازمان در ساعت 00:31 دقیقه بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه 9 را به شهرری میدان مدرس داخل پاركینگ مدرس اعزام كرد.

مهدی عیاق فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: در پاركینگ یك مجتمع مسكونی یك دستگاه خودروی پیكان از قسمت موتور دچار آتش سوزی شده بود كه شاهدان با استفاده از دو دستگاه خاموش كننده پودر و گاز اقدام به مهار آتش كرده و تا حدودی از سرایت آتش به دیگر قسمتهای خودرو و اتاقک آن نیز جلوگیری كرده بودند.

وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل با استفاده از لوله های آبده اقدام به خاموش كردن شعله های آتش كرده و سپس جریان برق خودرو را نیز قطع كردند.

عیاق علت این آتش سوزی را نشت بنزین از قسمت اتصالات سوخت رسان در مجاورت منبع جرقه زنه خودرو اعلام کرد و گفت: مالک خودرو پس از تعمیر خودسرانه خودرو اقدام به روشن کردن خودرو کرد که با زدن اولین استارت، موتور خودروناگهان دچار آتش سوزی شد.

در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید ولی خساراتی به خودرو وارد شد.

نجات دو نفر در آتش سوزی ساختمان مسکونی

در پی تماس شهروندان باسامانه 125 و اعلام آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه های 18، 2، 73 و گروه نجات یک سازمان به همراه نردبان 32 متری و خودروی حامل دستگاه تنفسی در ساعت 13:26 دقیقه روز گذشته به محل حادثه واقع در خیابان مفتح جنوبی، نرسیده به زیر گذر تقاطع انقلاب اعزام شدند.

بنا به گفته مسعود مهدوی افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران، آتش سوزی درقسمت پارکینگ 100 متر مربعی یک ساختمان 4 طبقه مسکونی رخ داد و در جریان آن یک دستگاه خودرو سواری درآتش سوخت،

وی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله به 2 گروه عملیاتی تقسیم شدند، گروه اول با استفاده از لوله های آبده، مشغول خاموش کردن آتش سوزی شدند و گروه دوم هم با استفاده از نردبان 32 متری همچنین از طریق راه پله ها اقدام به تخلیه ساکنین مجتمع مسکونی کردند و توانستند یک مرد و زن را که در طبقات ساختمان گرفتارشده بودند نجات دهند.

مهدوی در ادامه ابراز داشت: آتش نشانان درپایان این عملیات با ایمن سازی کامل محل و اطمینان از نبود ساکنان در پارکینگ و طبقات بوسیله فن های قوی دود ناشی از این آتش سوزی را از داخل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.

این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به مصدوم نشدن افراد دراین حادثه، خاطرنشان کرد:علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

مهار آتش سوزی انبار کفش در بازار تهران

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در یک مغازه، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه های 7 و 107 را در ساعت 16:30 دقیقه دیروز به محل حادثه واقع در خیابان خیام، پاچنار، کوچه منوچهر خانی روانه کرد.

مسعود مهدوی افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت:آتش سوزی در طبقه منفی یک پاساژ و در یک مغازه به متراژ تقریبی 30 متر مربع با کاربری انبارکفش رخ داد.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از یمن کردن محل، به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و بوسیله لوله های آبدهی، شعله های آتش را به سرعت مهار و خاموش کردند.

مهدوی با اشاره به انجام تحقیقات لازم در خصوص علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی، تصریح کرد: خوشبختانه در جریان این حادثه به کسی آسیب جانی وارد نشد.

ته سیگار روشن مغازه لبنیاتی را به آتش کشید

همسایگان با مشاهده دودی که از مغازه سوپر مارکت خارج میشد در تماس با سامانه 125، احتمال دادند که دراین مکان آتش سوزی رخ داده و بلافاصله درخواست کمک فوری کردند.
ستاد فرماندهی آتش نشانی به محض دریافت این خبر در حدود ساعت 4 بامداد امروز، آتش نشانان ایستگاه 9 را به محل این حادثه درشهرری، خیابان آرد ایران اعزام کرد.

مهدی عیاق فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: هنگامی که وارد این مغازه 20 متر مربعی شدیم یک صندلی کاملا طعمه آتش شده بود و شعله ها هم چنان در حال سرایت به دیگر قسمت ها بود.

وی افزود: آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز با استفاده از یک رشته لوله های آب پرفشار آتش نشانی، این آتش سوزی را درزمانی کوتاه مهار و کاملا خاموش کردند.

عیاق علت این آتش سوزی را “افتادن آتش پنهان همچون سیگار روشن بر روی صندلی که منجر به کند سوزی و در نهایت شعله وری” عنوان کردو ابراز داشت: آتش نشانان پس از ایمن سازی مغازه، به خاطر عدم حضور مالک، محل را تحویل عوامل انتظامی منطقه داده و به ایستگاه خود بازگشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا