گوناگون

ساماندهی آرامستانهای شهرها و روستاهای اطراف قزوین با دقت و تدبیر انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین عصر سه شنبه در تالار مردم برگزار شد.

عباس ظاهری در این جلسه اظهارداشت: ساماندهی آرامستانهای اطراف قزوین از جمله باراجین باید بر اساس یک نگاه جامع و توام با تدبیر صورت گیرد و ضمن جلوگیری از دلال بازی نیازهای مردم ساکن را تامین کند.

وی افزود: برای این کار نیازمند بررسی بیشتر هستیم تا مسائل نظارتی، ارائه خدمات عمومی، واگذاری قبور و پاسخگویی به نیاز ساکنان در آن لحاظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: اگر بر اساس طرح جامع جلو برویم می توانیم نیازهای 30 سال آینده را نیز بررسی و پیش بینی و بر اساس آن حرکت کنیم تا کارها به دلیل شتاب بیش از حد دچار مشکلات احتمالی نشود.

ظاهری یادآورشد: در طرح ساماندهی لازم است حقوق ساکنان و خریداران زمین و قبور دیده شود و عدم تعجیل در کار و بررسی در فرصت مناسب توصیه می شود.

در ادامه این جلسه داودی با ارائه گزارشی از مرحله اول اجرای طرح پیاده راه در خیابان خیام گفت: طرح از ششم تیرماه آغاز شد و با صدور 530 کارت تردد برای ساکنان برای واحدهای مسکونی که پارکینگ داشتند نیز کارت تردد و برای فاقدان محل پارک در واحد مسکونی کارت توقف در پارکینگ صادر شد.

وی افزود: برای حضور بیماران در مراکز درمانی و ساختمان پزشکان و تخلیه بار مراکز تجاری هم اجازه تردد داده می شود و خوشبختانه بخش عمده ساکنان از اجرای طرح پیاده راه رضایت کامل دارند.

برخی کسبه خیام نارضی اند

داودی تصریح کرد: برخی از کسبه از اجرای طرح ناراضی هستند و مدعی اند کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کاهش یافته است که این موضوع نیز در دست بررسی است.

وی گفت: برخی از کسبه درخواست داشتند برای مقابله با دست فروشان احتمالی در طرح اقدام شود که در این بخش با جدیت عمل خواهیم کرد و اجازه حضور دست فروشان در محدوده طرح داده نخواهد شد.

داودی بیان کرد: در محل ورودی طرح محلی برای پرسش و پاسخ و ارزیابی طرح پیش بینی شده و بزودی صندوق هایی برای جمع آوری نظر شهروندان نیز نصب خواهد شد.

علی فرخزاد دیگر عضو شورا هم در خصوص مشکلات ناشی از بازگشایی مدارس، اجازه تردد به سرویس مدارس، حذف دیوار بوستان مشاهیر، تحلیه بار در ساعات بیشتر برای کسبه، صدیقی در خصوص تغییر مسیر خیابان دارایی، نصب بی مورد نیوجرسی در زمان افتتاح طرح، فصیحی رامندی در مورد ساماندهی آرامستان باراجین، مریم نخستین در خصوص بررسی وضعیت ترافیکی محدوده طرح و صادقی در مورد بررسی وضعیت ساماندهی آرامستانهای اطراف شهر مطالبی بیان کردند.

همچنین احد چگینی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در پروژه های عمرانی باید امامزاده ها محور کار باشد و از این ظرفیت استفاده مطلوبی در کارهای فرهنگی شود.

در این جلسه شهلا عطایی و فاطمه اشدری هم در مورد تشکیل تیم کارشناسی برای توسعه و ساماندهی آرامستانها و تعیین تکلیف خرید و فروش زمین های آرامستان
نکاتی را متذکر شدند.

حمیدرضا الموتی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم در این نشست گفت: روزانه حدود 9 نفر در شهر قزوین فوت می کنند و کل افراد ساکن در باراجین 25 خانوار است که تا زمانی که عده ای مبادرت به فروش قبر کردند در این روستا مشکلی نبود اما با حضور عده ای دلال و واگذاری زمین برای دفن اموات شهرداری وارد عمل شده و جلوی این کار را گرفته است.

وی افزود:موضوع آرامستانها از نظر بهداشتی بسیار مهم است و بسادگی اجازه توسعه آنها در هر منطقه داده نمی شود لذا امیدواریم با کمک شورا هر طرح ساماندهی با تدبیر و نظر کارشناسی صورت گیرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا