گوناگون

موردی از بیماری دامی لمپی اسکین در شهرستان قصرشیرین مشاهده نشده است

81200567 5759701

دکتر ˈشهریار پاکبازˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه این بیماری دامی در میان جمعیت دام های سنگین استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و تنها جمعیت دام های سنگین را مبتلا می کند که در راستای مقابله با این بیماری، اطلاع رسانی لازم به دامداران منطقه بویژه در روستاهای تابعه این شهرستان را انجام داده ایم.

پاکباز اظهار کرد: با توجه به شیوع این بیماری و ویروسی بودن آن، سیستم پایش مراقبت فعال و غیرفعال بصورت روزانه در سطح روستاها انجام می شود ضمن اینکه سم مورد نیاز هم به اندازه کافی میان دامداران برای سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام ها توزیع شده است.

وی گفت: دامداران باید در صورت مشاهده این بیماری در میان دام های سنگین خود بلافاصله مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا نسبت به معدوم سازی دام آلوده و واکسیناسیون دیگر دام ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان قصرشیرین 250 راس دام سنگین (گاو و گوساله) و 30 هزار راس دام سبک داریم که با توجه به آغاز فصل گرما و زاد و ولد بندپایان و شیوع بیماری های مختلف دامی در این فصل، 50 لیتر سم میان روستاییان دارای دام سنگین و دامداران توزیع شده تا نسبت به سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام ها اقدام کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه قرار دارد.ک/3

707/567/712

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا