گوناگون

میرکاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس نشد

مسعود میرکاظمی نماینده تهران که در دو سال گذشته ریاست کمیسیون انرژی مجلس را بر عهده داشت در تازه ترین رای گیری این کمیسیون موفق به کسب رای برای ریاست نشد.

 اعضای هیأت رئیسه جدید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم دوره نهم خانه ملت در جلسه عصر امروز این کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش خبرآنلاین میر کاظمی، وزیر اسبق نفت در انتخابات امروز هیات رییسه کمیسیون انرژی موفق به کسب آرای نمایندگان نشد و علی مروی به جای او بر کرسی ریاست کمیسیون تکیه زد.

 بر این اساس، علی مروی به عنوان رئیس و محمد سعید انصاری و عبدالله تمیمی به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه کمیسیون مذکور برگزیده شدند.

همچنین امیری به عنوان سخنگو و جعفری بن‌خلخال و امیر عباس سلطانی به عنوان دبیران اول و دوم هیأت رئیسه کمیسیون انرژی انتخاب شدند.

گفتنی است روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در ماجرای قطع سوآپ نفت که در زمان وزارت مسعود میرکاظمی  اتفاق افتاد خسارتی بالغ بر 5.5 میلیون دلار کشور به کشور وارد شد. بر این اساس برخی  کارشناسان پیش بینی می کنند که دامنه این اتفاق به فرآیند انتخابات کمیسیون انرژی مجلس کشیده شد و اعضای این کمیسیون میرکاظمی را به عنوان رییس انتخاب نکردند.

از سوی دیگر ميرکاظمي علاوه بر اين اشتباه در دوران وزارت خود، مرتکب توزيع بنزين حاصل از پتروشيمي نيز شد که اينک نيز از واردات و توليد آن دفاع مي کند و برخلاف ديدگاه صريح کارشناسان متعدد که اين نوع بنزين را آلوده مي دانند و براي سلامتي،مضر ارزيابي مي کنند، معتقد است نظر همه آنها نادرست است. چند حقوقدان و وکيل دادگستري به عنوان شهروند ايراني از ميرکاظمي بخاطر بي توجهي به سلامت مردم (ناشي از توزيع بنزين پتروشيمي) شکايت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا