گوناگون

می‌توان در مدت 10 سال، کم آبی منطقه دریاچه ارومیه را برطرف ساخت

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تحولی عظیم باید در بخش کشاورزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، دکتر هادی بهادری در جلسه کارگروه هماهنگ کننده اجرایی برنامه کشاورزی پایدار با راهبرد IPCM درحوضه دریاچه ارومیه که با حضور “کوجی هاندا” سفیر کشور ژاپن در ایران برگزار شد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک و اهمیت مدیریت مصرف آب باید در بخش کشاورزی یک تحول گسترده‌ای شکل گیرد و از حالت سنتی به شیوه علمی تغییر یابد و برای این منظور پربازده‌ترین روش اجرای کارهای فرهنگی و ترویجی است.

وی افزود: مردم کشور ایران مردمی با فرهنگ و علاقمند به محیط زیست هستند و درصورت ارائه آموزش‌های نوین کشاورزی و مدیریت مصرف آب دستیابی به بسیاری از اهداف این طرح در کوتاه زمان مقدور خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار و نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: با اجرای این طرح 1700 میلیون مترمکعب آب با کمترین هزینه و بیشترین بازده در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود که با صرفه جویی 40 درصدی در بخش کشاورزی در مدت زمان 10 سال می تواند بحران کم آبی را در این منطقه برطرف سازد.

دکتر هادی بهادری ادامه داد: راه حل تحقق اهداف این طرح مشارکت مردم است و با توجه به نتایج اولیه آن در روستاهای پایلوت در استان امیدواریم به نتایج پیش بینی شده در طرح دست یابیم.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: از همکاری و مشارکت خوب کشور ژاپن و بخش عمران سازمان ملل(UNDP) و تمامی گروه‌ها و بخش‌های که در اجرای این پروژه در استان آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند تقدیر کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا