گوناگون

ناجا: بانک ها صندوق امانات خود را بیشتر کنند

81225503 5802801

سرهنگ ˈعلی غیاثوندˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی – انتظامی گروه اجتماعی ایرنا با اشاره به اینکه بسیاری از سرقت ها شامل سرقت طلاجات و وجوه نقد است، افزود: مردم باید وجوه نقد و طلاجات زیاد خود را به بانک ها بسپارند که به این منظور باید تعداد صندوق امانات توسعه یابد تا همه شهروندان بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی ادامه داد: به منظور گسترش این صندوق ها ، جلساتی با بانک ها برگزار شده تا بانک ها شرایطی ایجاد کنند تا شهروندان بتوانند اموال خود را به آن ها بسپارند.

غیاثوند اضافه کرد: اگر می گوییم مردم طلاجات خود را داخل منزل نگهداری نکنند باید راهی پیدا کنیم تا اموالشان را با خیالی راحت در جایی امن نگهداری کنند، بهترین راه این است که بانک ها و موسساتی که مجاز به این کار هستند، صندوق اماناتی تشکیل دهند.

وی تصریح کرد:البته این گونه صندوق ها وجود دارد اما تعداد آن محدود است و همه شهروندان نمی توانند استفاده کنند باید به گونه ای باشد که برای همه شهروندان مقرون به صرفه باشد و با خیالی راحت اموال خود را به آن صندوق بسپارند و به موقع نیز برداشت کنند.

غیاثوند با بیان اینکه وجود چنین صندوق هایی در کاهش آمار سرقت از منزل تاثیرگذار است، گفت: باید این گونه صندوق ها ایجاد شود تا به اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم در این زمینه بپردازیم .

وی ادامه داد، بر این اساس تا زمانی که زیرساخت های آن فراهم نشود نیازی نیست تا مردم را به این سو سوق دهیم زیرا شرایط تاسیس این صندوق ها مشکل است چرا که این صندوق ها از نظر حفاظتی باید شرایط لازم را داشته باشند.

اجتمام(4)9105**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا