گوناگون

ورزش در ماه رمضان فرصت خوبی برای کاهش وزن بدن است

81225502 5802719

ˈمحمدرضا سلطان منشˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران روزه دار سعی کنند در فضای آزاد بخصوص در گرمای هوا از فعالیت بدنی و تمرین صرف نظر کنند، چرا که در گرمای هوا میزان تعریق بدن بالا رفته وهمین مسئله می تواند بدن را با کمبود آب مواجه کند.

وی با بیان اینکه شدت تمرین با فاکتورهایی همراه است که یکی از عمده ترین آن ها آمادگی بدنی است، افزود: به ورزشکاران روزه دار توصیه می شود در ماه مبارک رمضان این ملاحظات را در نظر گرفته و تا جایی که توان فیزیولوژیکی آن ها اجازه می دهد، ورزش کنند.

سلطان منش خاطرنشان کرد: ورزشکاران روزه دار در حین تمرین و ورزش ضربان قلب، رنگ چهره و بنیه بدنی خود را در نظر داشته باشند و هر زمان که احساس ضعف بدنی داشته و قبل از رسیدن به آستانه مشکلات بدنی، ورزش کردن را متوقف کنند.

این متخصص ورزشی در ادامه بهترین زمان برای ورزش کردن روزه داران را دو ساعت بعد از افطار عنوان کرد و گفت: در این زمان مواد جذبی به بدن رسیده و ویتامین ها و انرژی مورد نیاز بدن برای ورزش کردن تامین شده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران روزه دار باید از گنجاندن مواد غذایی پیچیده و مرکب در وعده افطار خود خودداری کنند، یادآور شد: اینگونه مواد معمولا زمان جذب طولانی مدت دارند و بهتر است این افراد استفاده از نان و پنیر و سبزی را به علت برخورداری از سه دسته از مواد مغذی را در دستور کار خود قرار دهند.

سلطان منش در پایان، مصرف انواع سوپ ها، مواد غذایی آبکی، انواع غلات و مصرف انواع مغزها را نیز به علت برخورداری از انرژِی بالا به ورزشکاران روزه دار توصیه کرد.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا