گوناگون

خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در روند توسعه پایدار کشور دارند

81162800 5693276

به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی زاده شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز قروه افزود: تقویت دستگاه تعلیم و تربیت، راه دستیابی به توسعه پایدار و عمران و آبادانی هر کشور را هموار می کند و خیران مدرسه ساز با این عمل خیرخواهانه خود در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان گام برمی دارند.

وی گفت: توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود.

شیخی زاده اظهار کرد: وقتی می خواهیم کشور مجهز به علم روز و تجهیزات نظامی مدرن شود فقط به واسطه علم آموزی است که این امر اتفاق می افتد، در حال حاضر نیز کشورهایی توسعه یافته اند که به علم آموزی اهتمام ویژه داشته و دارند.

وی افزود: اکنون با توجه به منابع محدود دولتی این امکان وجود ندارد که بتوان همه مدارس را بازسازی یا مقاوم سازی نمود لذا خیرین با وارد شدن در این عرصه، همپای دولت در امر عمران مدارس سهیم شده و نگذاشته اند مشکلات حادی گریبانگیر آموزش و پرورش شود.

امام جمعه اهل سنت شهر قروه هم در این مراسم گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز مجموعه ای است که حجم عظیمی از نیک اندیشان در آن قرار دارند و عزم خود را برای سازندگی در زمینه امور فرهنگی و آموزشی به کار بسته اند.

ماموستا یدالله محمدی افزود: با اقدامات خیرخواهانه به ویژه ساخت مدرسه برای تحصیل دانش آموزان، امکان نهادینه شدن فرهنگ ایثار و گذشت در بین آنها وجود خواهد داشت.

وی گفت: شمار خیرین هر ساله در کشور افزایش پیدا می کند و این نشان دهنده آن است که مردم با بهره گیری از آموزه های دینی و حس نوع دوستی مشارکت خود را توسعه داده اند .

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: خیرین مدرسه ساز با دستی، مدرسه می سازند و با دست دیگر کمک می کنند تا سرنوشت انسانها به خوبی بنا شود.

وی افزود: مدرسه سازی فرصت مناسبی است که می توان از آن برای ذخیره آخرت استفاده کرد و اموالی را که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده در راه او صرف کرد.

ماموستا محمدی در ادامه با بیان اینکه امیر المونیین(ع) می فرماید انجام دادن کار خیر از خود خیر بهتر است، اظهار کرد: امیدوارم فرهنگ سازی شود تا مردم به سمت مدرسه سازی روی بیاورند.

وی در پایان افزود: فراگیری علم و دانش تا آنجایی در اسلام حائز اهمیت است که پیامبر پس از پیروزی جنگ بدر به اسرای با سواد وعده داد در صورت تعلیم علم به 10 نفر از مسلمانان، آنها را آزاد کند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز در این آیین گفت: کار خیران مدرسه ساز که منجر به ایجاد فضاهای جدید علمی و آموزشی در کشور می شود بستر لازم را برای رشد علمی جوانان این مرز و بوم فراهم کرده و آنها می توانند قله های علمی کشور را با موفقیت فتح کنند.

حسین الماسی گفت: از همه دلسوزان تعلیم و تربیت و نظام آموزشی تقاضا داریم در راستای مدرسه سازی فرهنگ سازی کنند تا خیرین به این سمت سوق پیدا کنند و مدرسه سازی به دست خیرین نیاز به حرکت ملی دارد و هیچ توفیقی بالاتر از این نیست.

وی افزود: باید فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه گسترش و وسعت دهیم و برای نهادینه سازی این فرهنگ خداپسندانه در جامعه تلاش مضاعف کنیم چون مدرسه سازی از اولویت های نظام دینی است.

الماسی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند خیرینی که تاکنون نسبت به ساخت مدرسه اقدام کرده اند از افرادی که تمکن مالی دارند خواست با استفاده از این فرصت هم اقدام نیکی را از خود به یادگار بگذارند و هم سرمایه خیری را برای آخرت خود ذخیره نمایند.

انجمن خیرین مدرسه ساز قروه در سال های گذشته فعالیت های چشمگیری در ساخت، توسعه و بهبود وضعیت مدارس داشته است، به نحوی که توانسته بود کمک های افراد خیر مدرسه ساز خارج از کشور را نیز جذب نماید.

بیش از 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعال هستند که از این تعداد بیش از 580 نفر آنان در قروه فعالیت دارند.

مجمع خیران مدرسه ساز از سال 78 در استان کردستان تاسیس شده است، تعهدات خیران مدرسه ساز از سال 78 تا امسال 153 میلیارد تومان بود که از این میزان 90 میلیارد تومان آن محقق شده است.

همچنین با حمایت مالی خیران کردستانی تاکنون هزار و 60 کلاس درس در استان احداث شده است.

خیران استان سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان در امر مدرسه سازی کمک کردند و تعداد 34 مدرسه در قالب 119 کلاس درس هم پارسال در استان احداث شد.ک/3

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا