گوناگون

نانواهای سمیرم درخواست سنتی پزی دارند

81242831 5832241

اردشیر نوابی سمیرمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت 53 واحد نانوایی در شهر سمیرم اظهار کرد: شمار صنعتی و سنتی پزی این واحدها تقریبا برابر است اما این روزها مراجعه واحدهای صنعتی برای تغییر روش پخت بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت پخت نان صنعتی است اما به سبب استقبال بیشتر مردم از نان سنتی شاهد مراجعه نانواها برای تغییر روش پخت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: 440 تن آرد مصرف ماهانه نانوایی های شهرستان و 40 تن دیگر مخصوص پخت خانگی روستاییان و عشایر منطقه است.

این مسوول، نظارت مستمر بر واحدهای نانوایی را یادآور شد و تاکید کرد: این اداره حتی بر روی آرد توزیعی عشایر و عدم توزیع آزاد آن نظارت جدی دارد و مصوب شده در روستاهایی که واحد نانوایی فعال است آرد خانه پزی توزیع نشود.

نوابی به کیفیت خوب نان سمیرم نسبت به سایر نقاط اشاره کرد و گفت: تعداد نانوایی های سمیرم بیشتر از حد نیاز شهرستان است و این اداره دیگر مجوز ایجاد واحد پخت نان صادر نمی کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم اظهار کرد: مطابق بازرسی ها و گزارش شبکه بهداشت و درمان هیچگونه مصرف جوش شیرین در نانوایی های این شهرستان مشاهده نشده است.

وی افزود: بیشترین مصرف و تولید نان سمیرم شهریور و مهر به علت حضور عشایر و کارگران فصلی با غهای سیب اتفاق می افتد اما در مجموع در شش ماه دوم سال تولید و فروش نان در سمیرم کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، افزون بر سه هزار و 470 واحد صنفی در شهرستان سمیرم فعالیت می کنند.

شهرستان سمیرم با 105 هزار جمعیت، 120 روستا و چهار شهر سمیرم، کمه، حنا و ونک و چهار بخش دناکوه، وردشت، پادنا و مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

ت/7147/607

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا